FF voorstellen / ander blok: Help...

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: FF voorstellen / ander blok: Help...

Berichtdoor BartjeJ7 » 12 nov 2018, 21:37

Die vierkant sleutel is een standaard Frans ding. Had ik zelf ooit gekocht voor een Renault Clio maar blijkt dus ook zeer geschikt voor Peugeot [SMILING FACE WITH SMILING EYES]

Bij mij was de olie ook een grijze smurrie na de aanschaf van de J. De wagen had ook lang stilgestaan. Maar nu je het blok zo open hebt, kun je wel alles goed schoonmaken en nalopen. Succes!

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Avatar gebruiker
BartjeJ7
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 07 jan 2017, 10:50

Re: FF voorstellen / ander blok: Help...

Berichtdoor ThijsW » 18 nov 2018, 11:46

Korte update en een vraagje...

't Is los!
Met een hoop diesel, roestoplossende chemie, en geduldig tikken, knakken en wringen heb ik de zuigers uit de cilinderbussen weten te overtuigen (of liever anders om). Fijn, Hendrika dat je me voor de viezigheden hebt gewaarschuuwd, luiers vervangen was er niks bij :shock:

Maar goed, nu draait 'ie rond. De bussen op tafel, zijn misschien wel te redden, maar als ie nou toch zo open is...
Ik heb nog niet besloten of ik blij ben of juist ongerust, dat ik geen duidelijke oorzaak kan vinden waarom het blok vol met koelwater heeft gestaan, ik hoop dat de koppacking is gaan lekken, of zo, maar...

Hier komt 't vraagje.
Ik heb nu een lijstje van spruitstuk tot zuigerveren die aangeschaft moeten worden. Mijn vraag is niet "waar kan ik die het beste kopen" dat zou niet kosher zijn op dit forum, maar zou iemand mij in de juiste richting kunnen sturen waar ik deze produkten zou kunnen vinden...?
ThijsW
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 17 jun 2018, 19:24
Woonplaats: Skogstibble (SE)

Re: FF voorstellen / ander blok: Help...

Berichtdoor Walle69 » 18 nov 2018, 14:24

Hej Thijs,

Leuk, nog een Nederlander in Zweden die zich met oude Peugeots bezig houdt!

In Zweden kunnen soms Mekonomen of auto-experten mij verder helpen met mijn 604 en 504s soms heb je daar van die enthousiaste mensen achter de balie die ook nog wel eens “adresjes” weten. Als het daar niet lukt biedt het net uitstekende mogelijkheden met bijvoorbeeld serie04.com in F en der Franzose in D uitkomst.
Ook kun je lid worden van Svenska Peugeotklubben waar expertise zit. Kijk maar eens op het forum van http://www.peugeotklubben.se

Wat betreft de oorzaak voor al dat water in je blok hoop ik niet dat door ontbreken van genoeg anti-vriesmiddel het blok ergens schade heeft opgelopen/kapotgevroren is. Heb zelf een xn1 die ik tzt ga verkopen uit mijn 504 project.

Ha det bra

Walter
Laatst bijgewerkt door Walle69 op 20 nov 2018, 17:19, in totaal 1 keer bewerkt.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: FF voorstellen / ander blok: Help...

Berichtdoor ThijsW » 20 nov 2018, 07:50

Dank Walter,

Ik ga rondkijken.
Als het tzt is, moet je met ‘t even laten weten...

/thijs


Skickat från min iPhone med Tapatalk
ThijsW
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 17 jun 2018, 19:24
Woonplaats: Skogstibble (SE)

Re: FF voorstellen / ander blok: Help...

Berichtdoor Walle69 » 28 dec 2018, 14:26

De motor heb ik inmiddels uit de auto gelepeld en ligt op een karretje lekker warm in mijn garage.
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: FF voorstellen / ander blok: Help...

Berichtdoor ThijsW » 29 dec 2018, 10:52

Fijn!
De mijne is inmiddels helemaal gestript. Nieuwe zuigerveren en alles wat er bij komt kijken, is bestelt...
(‘t alleen wel koud in mijn garage...)
:0


Skickat från min iPhone med Tapatalk
ThijsW
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 17 jun 2018, 19:24
Woonplaats: Skogstibble (SE)

Re: FF voorstellen / ander blok: Help...

Berichtdoor Walle69 » 29 dec 2018, 14:33

Ok, laat maar weten of je desondanks geïnteresseerd bent in de motor.

Groet
Walle
2664 en 2849 klinkt goed
604 GTI automatique 1985
504 V6TI 1978
504 Break GL automatique 1977 project
Avatar gebruiker
Walle69
 
Berichten: 701
Geregistreerd: 02 feb 2006, 21:42
Woonplaats: Solna

Re: FF voorstellen / ander blok: Help...

Berichtdoor ThijsW » 22 maart 2019, 17:49

Hoj!

Best wel weer een hoop water onder de brug... (No fun intended, maar wel een leuk plaatje in m´n hoofd: flink dweilen in de garage... :P )

Hier even een update, of liever een vraagje in voorbereiding van de update, want afgezien van schoonmaken en dingen bestellen, is er niet zo bijster veel te laten zien of te vertellen...

Zoals ik verteld heb, staat het hele blok in delen, schoongemaakt op de bank, en gaat nu weer inelkaar, alles besteld en aangekomen, van zuigerveren tot bougiekabels enz,
Ik van de Franzoos, packingen gekregen om tussen de zuigerhoezen en het blok te leggen. Het zijn echter plastick packingen, en de originele waren in metaal en varierende diktes...

Ik denk dat jullie het met me eens zijn dat ik dit eerst even wil vragen voor ik die er in schroef; ´t is nog al een klus ze weer uit te halen als het niet goed was...
Zijn dit de juiste packingen en is het een modernisering of heb ik het verkeerde onderdeel gekregen/besteld?

Mijn prachtige werkplaatshandboek beschrijft heel pedagogisch hoe het in elkaar moet met de juiste diktes afhankelijk van het aantal oortjes op de packing, enzo, maar ik heb 8 (!) plastick packingen die allemaal even dik zijn en evenveel oortjes hebben...

Vraag 1, is dit nieuwerwets en kan het er in?
Vraag 2, wat is het juiste onderdelennummer van deze packingen voor mijn 1xnp

Wie weet, misschien kunnen we aan de slag met pasen...

/Thijs
ThijsW
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 17 jun 2018, 19:24
Woonplaats: Skogstibble (SE)

Re: FF voorstellen / ander blok: Help...

Berichtdoor ThijsW » 23 jul 2019, 15:06

Kijk. Er gebeurt een heleboel als je niets schrijft...

Prachtige avsluiting van het avontuur hierboven, ik heb een lange email gestuurd aan "der Fransoze" die neer kwam op: "past dit?" en kreeg een kort antwoord:
"Yes, best regards"

:D

Enfin, spullen besteld, ontvangen, alles inelkaar, en nu van de week het blok er weer in (vriendje met een vorkheftrucktrekker heeft geholpen, wel een klus op gras en grind) slangen en snoeren weer aangesloten, kontaktsleutel er in, om draaien....
Niets. Helemaal niets.
Meten, jahoor stroom. Schroevendraaier op de startmotor, niets.
(En ik dacht nog toen ik ´m schoonmaakte van de winter, straks even testen voor die er in gaat, maar goed vergeten :-( )

(Henrika, ik ben er nu wel goed in het er in en er uit halen van de startmotor :-) pfew! )

Komt ie:

Heeft er iemand een startmoter voor en J9 2l benzine (XN1P) over? Ik ben volgende week in NL (Akersloot NH) en heb er wel een potje bier voor over.
Nu zit er een Ducellier 6212B in (Nou ja, licht op m´n werkbank) maar hey, als er iets anders inpast hou ik me aanbevolen.

Stuurt U maar een PB-tje
ThijsW
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 17 jun 2018, 19:24
Woonplaats: Skogstibble (SE)

Re: FF voorstellen / ander blok: Help...

Berichtdoor hendrika » 24 jul 2019, 02:37

Ik breng hem altijd naar de revisieboer. Is meestal binnen een dag klaar. kost iets van 80 tot 100 euro meestal. Maar laatst was er ook iemand die had een nieuwe startmotor voor 4 tientjes ofzo....
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: FF voorstellen / ander blok: Help...

Berichtdoor ThijsW » 24 jul 2019, 13:56

Ha, bedankt!
Ik heb een gloednieuwe gevonden op het internet. Voor 9 tientjes. Ink transport.
Met een beetje mazzel komt ie volgende week!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
ThijsW
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 17 jun 2018, 19:24
Woonplaats: Skogstibble (SE)

Re: FF voorstellen / ander blok: Help...

Berichtdoor ThijsW » 08 aug 2019, 11:49

Hmm...
Jammer. Filmpje wil niet.
Update:
Nieuwe startmotor er in. Draaien doet ie goed. Hoest zelfs af en toe. (Zitten nieuwe bougies, kabels, kapje, rotor en spoel in) maar wil niet starten...
Nachtje slapen...
Ik hoor mijn oude vader: “niks weggooien tot ie het doet” oude kapje en kabels nog es vergeleken: Ah! Bougie 2 is bougie 4!?
En... jahoor, nu is mijn caravan een camper!
Hoest, pruttel, stonk, vroooem! (Bij gebrek aan filmpje...[WINKING FACE])

We hebben er in Zweden een J9 bij!

Dank aan jullie die bijgedragen hebben, zonder jullie input was het NIET gelukt!

Er mogen noch wat reacties en kommentaren bij, maar dit topic is na een jaar werken en denken klaar!

Vanavond een pintje!Afbeelding




Skickat från min iPhone med Tapatalk
ThijsW
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 17 jun 2018, 19:24
Woonplaats: Skogstibble (SE)

Re: FF voorstellen / ander blok: Help...

Berichtdoor BartjeJ7 » 08 aug 2019, 12:07

Tof man! Fijn dat ie het weer doet! Ga je nog op vakantie?



Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Avatar gebruiker
BartjeJ7
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 07 jan 2017, 10:50

Re: FF voorstellen / ander blok: Help...

Berichtdoor ThijsW » 08 aug 2019, 14:39

Hmjae...
kWas vorige week bij mijn dochter in Akersloot, maar de komende week nog thuis, kleppen stellen, en opruimen [WINKING FACE]



Skickat från min iPhone med Tapatalk
ThijsW
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 17 jun 2018, 19:24
Woonplaats: Skogstibble (SE)

Vorige

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten