Motor slaat af in stationair LPG

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Motor slaat af in stationair LPG

Berichtdoor ThomasA » 26 maart 2018, 17:38

Mijn J7 heeft een LPG installatie en als ik heuvelaf rijd en het gaspedaal loslaat slaat de motor binnen enkele seconden af. Dit gebeurt zowel op LPG als benzine. Ik heb de carburateur al geprobeerd bij te stellen bij de moer voor stationair (zonder succes) en heb ook de benzinepompje enkele weken geleden vervangen. Weet iemand waar ik nog wat kan bijstellen om de motor weer goed draaiende te krijgen?
ThomasA
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 05 sep 2012, 22:56

Re: Motor slaat af in stationair LPG

Berichtdoor hendrika » 27 maart 2018, 21:39

Met LPG is mij geleerd eerst de motor goed af te stellen op benzine, en daarna op LPG.
In ieder geval is het verstanding om met een goede basis te beginnen, een schone carb en alle rubbers zijn heel. (check membraan accelleratie pomp goed). Daarnaast, als de bus op lpg rijd wil de vlotter nog wel eens stuk trillen in een droge vlotterkamer.
Je hebt op de carb (als je dezelfde hebt als ik) een grote regelschroef aan de zijkant en een klein schroefje voor de hoeveelheid dat de klep open blijft staan. Misschien heb de de ene schroef nog niet ondekt en kun je hier wat mee doen.

Heb je een werkplaathandboek? ik heb hier een uitgebreide instructie in staan om de carburateur af te stellen. kan ik je eventueel sturen via email.

LPG afstellen, in het meest simpele systeem heb je twee stelschroeven, de ene in de slang dat is de hoeveelheid LPG ten opzichte van de lucht, en de andere op de verdamper, dit is de hoeveelheid LPG die hij blijft pompen met stationair (weinig aanzuiging).

Maar omdat het probleem bij jou bij zowel benzine als lpg is, zou ik beginnen met benzine goed afstellen.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Motor slaat af in stationair LPG

Berichtdoor 403diesel » 28 maart 2018, 00:05

Ik zou, zeker als ze op gas rijdt, beginnen met kleppen stellen en ontsteking controleren / bijstellen. Vacuumvervroeger ok?
In de hele afstelriedel komt de carburateur eigenlijk als laatste.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

Re: Motor slaat af in stationair LPG

Berichtdoor Ivovanduijn » 28 maart 2018, 06:49

Als je bedoelt dat de motor afslaat met de koppeling in de heuvel af dan heeft dat met lpg te maken met het wegvallen van de onderdruk in het luchtfilter/ carburateur. Bij bv een 404 is dat ook, en is op te lossen door een rijwind scherm voor de inlaat te zetten van het luchtfilter. Voor het rijden op benzine is dat niet nodig en zal er waarschijnlijk ook nog wat anders aan de hand zijn. Zeker de kleppen controleren wat ook al gesuggereerd is want bij een blok zonder geharde zetels gaat de afstelling heel snel weg.
Ivovanduijn
 
Berichten: 305
Geregistreerd: 17 aug 2010, 07:00
Woonplaats: Utrecht

Re: Motor slaat af in stationair LPG

Berichtdoor ThomasA » 29 maart 2018, 21:06

hendrika schreef:Met LPG is mij geleerd eerst de motor goed af te stellen op benzine, en daarna op LPG.
In ieder geval is het verstanding om met een goede basis te beginnen, een schone carb en alle rubbers zijn heel. (check membraan accelleratie pomp goed). Daarnaast, als de bus op lpg rijd wil de vlotter nog wel eens stuk trillen in een droge vlotterkamer.
Je hebt op de carb (als je dezelfde hebt als ik) een grote regelschroef aan de zijkant en een klein schroefje voor de hoeveelheid dat de klep open blijft staan. Misschien heb de de ene schroef nog niet ondekt en kun je hier wat mee doen.

Heb je een werkplaathandboek? ik heb hier een uitgebreide instructie in staan om de carburateur af te stellen. kan ik je eventueel sturen via email.

LPG afstellen, in het meest simpele systeem heb je twee stelschroeven, de ene in de slang dat is de hoeveelheid LPG ten opzichte van de lucht, en de andere op de verdamper, dit is de hoeveelheid LPG die hij blijft pompen met stationair (weinig aanzuiging).

Maar omdat het probleem bij jou bij zowel benzine als lpg is, zou ik beginnen met benzine goed afstellen.


Hoi Hendrika,
Als je die instructies zou kunnen sturen, heel graag. Dan begin ik daar mee en kijk of het iets helpt. Mn emailadres is thomas@salvaj.org
Dankje!
ThomasA
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 05 sep 2012, 22:56

Re: Motor slaat af in stationair LPG

Berichtdoor ThomasA » 29 maart 2018, 21:08

403diesel schreef:Ik zou, zeker als ze op gas rijdt, beginnen met kleppen stellen en ontsteking controleren / bijstellen. Vacuumvervroeger ok?
In de hele afstelriedel komt de carburateur eigenlijk als laatste.


Hoe kan ik de vacuumvervroeger juist afstellen? Nog nooit gedaan...
ThomasA
 
Berichten: 40
Geregistreerd: 05 sep 2012, 22:56

Re: Motor slaat af in stationair LPG

Berichtdoor 403diesel » 29 maart 2018, 21:15

ThomasA schreef:
403diesel schreef:Ik zou, zeker als ze op gas rijdt, beginnen met kleppen stellen en ontsteking controleren / bijstellen. Vacuumvervroeger ok?
In de hele afstelriedel komt de carburateur eigenlijk als laatste.


Hoe kan ik de vacuumvervroeger juist afstellen? Nog nooit gedaan...


Kijken of ie niet lek is.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten