Binnenafmeting J7

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Binnenafmeting J7

Berichtdoor Réseau Rapido » 24 jan 2018, 22:30

Beste kenners,

In de loop van dit jaar wil ik op zoek naar een J7 om in te zetten als 'onderdelen-' en reclamebus voor m'n pas gestartte initiatief 'Réseau Rapido' waarbij we Franse klapcaravans redden van de sloop. Zo'n J7 zal niet alleen als trekkend voertuig gaan dienen, maar het zou goed uitkomen wanneer zo'n opgeklapte caravan ín de J7 zou passen.

Mijn vraag is: wanneer je uitgaat van een 'normale' J7, niet verlengd of verhoogd, dus gewoon de 'fourgon', is dan de laadopening achter minimaal 160cm en de laadlengte van de bak minimaal 310cm lang? Dan alleen nog even over de wielkasten heentrekken, maar dat kan met een lier.

Ik heb gezocht, maar kan geen goed leesbare afmetingen vinden... wie zou me kunnen helpen? Merci bien!

mvg. Cees Huisman
Réseau Rapido
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 08 jan 2018, 10:32

Re: Binnenafmeting J7

Berichtdoor bmw1802 » 24 jan 2018, 23:33

http://drawingdatabase.com/peugeot-j9/

ik krijg het plaatje zo niet gepost maar misschien heb je wat aan de link.
PEUGEOT j9 1980
bmw1802 1975
Avatar gebruiker
bmw1802
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 24 feb 2015, 00:29

Re: Binnenafmeting J7

Berichtdoor Mockenrue » 25 jan 2018, 02:47

TS vroeg om J7 ...
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Binnenafmeting J7

Berichtdoor BartjeJ7 » 25 jan 2018, 10:32

Mockenrue schreef:TS vroeg om J7 ...
Zou wel hetzelfde zijn ongeveer. Dit soort plaatjes kun je ook voor de J7 vinden met Google (afbeeldingen)

Geen echte binnenmaten naar zou wel een beeld kunnen geven van wat mogelijk isAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Avatar gebruiker
BartjeJ7
 
Berichten: 209
Geregistreerd: 07 jan 2017, 10:50

Re: Binnenafmeting J7

Berichtdoor hendrika » 25 jan 2018, 11:31

je hebt versies met 2 hoge achterdeuren en versies met 2 kleine achterdeurtjes en een zogeheten frietklep. (zoals het plaatje)

de laadvloer van een j7 is lekker laag, maar dit betekend dat de wielkasten weer extra hoog zijn.....
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Binnenafmeting J7

Berichtdoor Réseau Rapido » 25 jan 2018, 13:05

Veel dank - deze heldere afbeeldingen had ik nog niet gevonden!

Ik zie dat een Rapido ín de J7 niet gaat passen (Rapido is 155cm breed), maar op z'n kant gaat het wel passen en spelen de hogere wielkasten ook niet op. A l'attaque!
Réseau Rapido
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 08 jan 2018, 10:32

Re: Binnenafmeting J7

Berichtdoor Jeetje » 25 jan 2018, 17:10

De J7 was destijds de ruimste in z'n klasse (VW Transporter, Renault Estafette, Ford Transit, Citroën HY), de vloer is vlak en de wielkasten zijn weliswaar (best) hoog, maar wel -in vergelijking met z'n concurrenten) best smal.

Ik denk dat je met een beetje passen en meten zelfs 2 rapido's op hun kant achterin kunt schuiven :wink:

Wat ik me wel nog even afvraag, is waarom je geen (fabrieks)verhoogde of verlengde J7 zou willen? Een klein beetje verlengd levert wel veel meer ruimte op, maar maakt het manoeuvreren niet veel anders...

Als ik tegen deze (uitvoering) aan zou lopen (en als die in goede staat zou verkeren) zou ik geen nee zeggen :wink:

Afbeelding

of een door Durisotti verlengd model:
Afbeelding


Oh ja... En even terzijde: van VW-busjes wordt gezegd dat ze zo karakteristiek zijn, maar wees nou eerlijk: wat het het meest karakteristieke busje in deze foto: https://www.flickr.com/photos/michielve ... /lightbox/
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Binnenafmeting J7

Berichtdoor Réseau Rapido » 25 jan 2018, 20:42

Dank jullie wel :-). Zo'n verlengde is inderdaad zo gek nog niet. En ik heb (gelukkig!) niets met VW... oud en/of nieuw dus áls er een bus moet komen dan Frans of Engels.
Réseau Rapido
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 08 jan 2018, 10:32

Re: Binnenafmeting J7

Berichtdoor beeperhorrie » 25 jan 2018, 22:05

Wrang is dan weer wel dat zo'n vroege, en roestige, T2 een hogere marktwaarde heeft dan de J7.
Zelf zou ik nu ook voor de Peug gaan maar ik heb destijds ook wel mijn lol beleefd met een T2 halfcombi met terreinbanden over de zandpaden in Drenthe. Voor mij mag de T2 ook blijven.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten