waterslangen

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

waterslangen

Berichtdoor elfried » 23 jan 2018, 09:28

Hallo,

na de vervanging van mijn 2.0 D motor door een 2.5 D motor in mijn J7 wil ik alle waterslangen vervangen .
Weet iemand het totaal pakket dat ik daarvoor nodig heb? Ik weet ook niet welke slangen ik moet aanschaffen , de 2.5 D motor lijkt wel de aansluitingen anders te hebben.
Wat is wijsheid hierin?
elfried
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 28 jan 2014, 13:33

Re: waterslangen

Berichtdoor Jeetje » 23 jan 2018, 16:56

Ik denk dat het lastig wordt om hier pasklare oplossing(en) voor te vinden. Ik weet (namelijk) niet of de aansluitingen bij een 2.5-blok op dezelfde plaats zitten als bij een 2.0-blok en of de leidingen/slangen even lang zijn.

Als dat inderdaad het geval is, zou het wellicht mogelijk zijn om goede slangen/buizen te vinden. Houd er wel rekening mee dat die slangen over het algemeen ook al 'op leeftijd' zijn, dus 'ouderdoms(haar)scheurtjes' zijn zelfs bij nieuwe slangen niet uit te sluiten. Sterker nog: de kans dat rubber scheurt en (in/uit)droogt, is bij een onderdeel dat op de plank ligt groter en waarschijnlijker dan wanneer die slang in een rijdende auto zit...

Ik heb hier hele goede ervaringen mee: http://www.siliconeslangen.nl/

De prijs valt uiteindelijk alleszins mee en als je voor zwarte slangen gaat, is de uitstraling ook nog best oké (al zien blauwe slangen er natuurlijk wel heel racy uit :lol: )

Het voordeel van deze slangen is dat je ze met verloopstukken, bochten, koppelstukken etc. echt heel goed passend kunt maken en dat ze ook gegarandeerd dicht zijn na (correcte) montage. Daarnaast is de levensduur van siliconen slangen beter dan van rubberen slangen...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Re: waterslangen

Berichtdoor hendrika » 23 jan 2018, 22:04

Met universele slangen kun je een hoop oplossen, wel is het natuurlijk handig om te weten hoe de slangen lopen, van welk tuutje naar welk ander tuutje. hier moet vast een overzichts plaatje van je vinden zijn ergens.
Radiateurslangen kan je vaak nog gewoon bestellen.
Bijvoorbeeld bij een welwillende automaterialenzaak, of bijvoorbeeld hier:
http://www.mister-auto.nl/fl/radiatorsl ... _g475.html

succes
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: waterslangen

Berichtdoor elfried » 24 jan 2018, 13:34

hardstikke bedankt,

goede tips we gaan op onderzoek...
elfried
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 28 jan 2014, 13:33


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten