t is gelukt

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

t is gelukt

Berichtdoor elfried » 27 sep 2017, 17:40

Deze vakantie in Frankrijk de XDP 88 2.0 diesel motor vervangen door een 2,5 D met 5 bak.Alleen was het me niet gelukt maar mijn franse kennis Michel- gepensioneerd en zijn ganse leven aan trekkers en vehicules agricoles gewerkt-heeft mij geholpen.
We hebben de J7 eerst op houten blokken vooraan gezet en daarna het karwei geklaard.We hebben gebruik gemaakt van een girafke en een forse rolkrik.De ervaring leerde ons dat je de motor en bak tesamen best zover en zo laag mogelijk in het motorruim rijdt waarna je hem begint te heffen met de rolkrik. Het paste allemaal en er moest geen blik of dergelijke uitgeknipt worden.So far so good.Toch enkele dingen waar we tegenaan liepen en dus ook vragen waarop we misschien een antwoord krijgen?

De alternator heeft een ingebouwde spanningsregelaar, de originele niet dus hier moeten we het iets anders aansluiten,maar hoe? De draad van de spanningsregelaar heb ik gewoon over.De rest hebben we gewoon aangesloten.Klopt dit of zien we iets over het hoofd?

De startmotor zit aan de andere kant van deze motor dus dat wordt wat draden verlengen/vervangen maar dit moet lukken.

De dieselpomp was oorspronkelijk niet electrisch gestuurd maar deze nu dus wel.M.a.w.ik denk dat de dieselpomp 12V moet krijgen op het moment dat we starten en de 12V moet afvallen als we het contact afzetten.Klopt het dat ik dus de 12V best haal aan het contactslot of is dit in de praktijk niet mogelijk?Waar-dus welke draad- kan ik dus precies best de 12V aftappen.

De 2 triangels van de voorophanging hadden slechte rubberbussen en die wilden we ook vervangen maar kregen ze met geen mogelijkheid er uit.Michel ging een speciaal ding maken om ze er toch kunnen uit persen,hopelijk lukt het hem.

Volgende keer wordt alles aangesloten en in mekaar gezet en zal ie hopelijk starten...

gr

E
elfried
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 28 jan 2014, 13:33

Re: t is gelukt

Berichtdoor jisept » 04 okt 2017, 22:58

Klinkt goed!

Wanneer kan ik die van mij er heen brengen? :D
jisept
 
Berichten: 108
Geregistreerd: 04 sep 2015, 13:40

Re: t is gelukt

Berichtdoor elfried » 05 okt 2017, 21:02

hahah tja t is een brave man en hij leeft van motoren en mechaniek
en hij houdt van een belgs bierke....

maar eigenlijk heeft hij zoveel werk sinds hij op pensioen is...
elfried
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 28 jan 2014, 13:33


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten