plastic ding

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

plastic ding

Berichtdoor elfried » 04 sep 2017, 16:37

Wie weet het komt dat ik het plasic ding dat voor de snelheidsmeting zorgt in de versnellingsbak er niet uitkrijg??? Ongeveer 1 cm maar dan zit het vast... Ik moet dat verwisselen van mijn 4 bak naar de 5 bak die ik ga gebruiken.Ik hoop niet dat de bak hiervoor open moet? Of ik doe iets verkeerd,heb met een ijzeren haakje geprobeerd ik het gaatje van het schroefje te komen en dan uit alle macht te trekken maar zit hopeloos vast
elfried
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 28 jan 2014, 13:33

Re: plastic ding

Berichtdoor Peu 604 » 05 sep 2017, 12:52

Daar is een aparte tang voor dan kan je hem een kwartslag draaien dan kan je hem er uit trekken
Dus je moet zorgen dat je hem verdraaid.
Peu 604
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 30 jul 2009, 20:30
Woonplaats: Provincie groningen

Re: plastic ding

Berichtdoor hendrika » 05 sep 2017, 16:31

wat ik heb gedaan is een buisje gepakt die er mooi in het gat van de km teller kabel past. onderin een gaatje geboord door het buisje en m6 draad in getapt.
Dan een inbus/torx boutje zonder kop pakt van de juiste lengte (even meten op je bak die naast je bus ligt). ik had een stokeindje liggen en deze had ik op de juiste lengte afgezaagd.
Afbeelding

Het buisje steek je dan in het km teller kabel gat, zo ver dat je het m6 gaatje voor het gaatje van het boutje in de bak zit, dan draai je het m6 inbusboutje erin, zo ver dat hij net door het metaal van de bak is en dus in het plastic ding haakt.

Dan een griptang op het buisje en met een hamer eruit tikken.... :mrgreen:
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: plastic ding

Berichtdoor elfried » 13 sep 2017, 10:20

ok bedankt voor de info
heb idd met een zelf gemaakt stuk het een kwart gedraaid en dan met een ander zelf gemaakt stuk het eruit getrokken.
het draaien hoeft niet echt denk ik maar daardoor komt het wel losser te zitten

we kunnen weer verder...
elfried
 
Berichten: 45
Geregistreerd: 28 jan 2014, 13:33


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten