A.B.203 schreef:Vraag Sok productions in Maasbommel.
Een 2,0 indenor is nooit gemaakt. Is een 1,9 (xd(p)88) of 2,1 (xd(p)90) waarschijnlijk.
De oudere motoren hebben idd 6 gats bevestiging, de latere 7 of 9.
Dit is echter geen garantie want ik heb een XD2 liggen met een 6 gats krukas terwijl dat theoretisch een 7 of 9 gats zou moeten zijn volgens mij. Mooie is dan wel weer dat daarop ook het eerste type vliegwiel voor de schroefveerkoppeling past.
Een vliegwiel voor een schroefveerkoppeling is behoorlijk anders dus daar zal geen verwarring ontstaan.
Als de gaten van het vliegwiel overeen komen kijk dan ook even naar de vertanding van de starterkrans. Hier kan ook verschil in zitten. Normaal zou ok zeggen, vergelijk met de oude maar ik ken het verhaal verder niet dus misschien is de reden van de kapotte starterkrans wel dat je geen matching startmotor hebt.
Thermostaat heb ik liggen (nieuw);
Bovenste koelwaterslang heb ik liggen (nieuw);
Motorsteunrubbers misschien maar zijn redelijk makkelijke onderdelen.
Oh ja, als de vliegwielen 6 gats zijn let er dan even op dat je het vliegwiel er op de juiste stand opzet. Dwz, de uitsparing in het vliegwiel in dezelfde stand tov de krukas. Scheelt een hoop ergernis als je ooit het bdp moet opzoeken. De 7 en 9 gats hebben volgend mij een asymetrisch gatenpatroon
Groet, Serge
Idd werkzaam in Maasbommel,