carburator

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti


Re: carburator

Berichtdoor J7Rutger » 24 mei 2016, 22:54

chinese replica.... ehm... wat is er mis met je huidige dat je daar over nadenkt?

Je kan hem ook gewoon (laten) reviseren.
J7Rutger
 
Berichten: 278
Geregistreerd: 28 apr 2014, 17:40

Re: carburator

Berichtdoor bmw1802 » 25 mei 2016, 22:54

klopt heb inmiddels een revisiesetje gekocht via Ebay.
ik heb nl een probleem met de vlotter.
ik heb een te hoog benzine nivo, hij loopt over via de overloop rechtstreek de carburator in.
heb de vlotter afgesteld zoals aangegeven in het boek maar op de een of andere manier verbuigt hij de vlotter gewoon.
het nivo was nl een tijdje goed maar afgelopen weekend begon hij weer in te houden op de snelweg en mega te verzuipen toen ik op een b weg kwam!
daarom het maar eens proberen met een nieuwe vlotter naald!

ik was alleen benieuwd hoe deze carburator zou zijn. de Franzose.de verkoopt hem nl ook dan zal het wel niet helemaal prut zijn ga ik dan vanuit.
gr.Henk
PEUGEOT j9 1980
bmw1802 1975
Avatar gebruiker
bmw1802
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 24 feb 2015, 00:29

Re: carburator

Berichtdoor 404noir » 13 jul 2016, 14:38

een overlopende vlotterbak kan worden veroorzaakt door een lekkende vlotterdrijver, er komt dan brandstof in het drijvertje te zitten waardoor deze minder drijfvermogen heeft en dus de vlotternaald niet tegen de zitting kan drukken.

een 2de mogelijkheid is een versleten vlotternaald , ook de vlotternaald zitting kan versleten zijn. Daardoor wordt de aanvoer nooit volledig gestopt, ook niet als de vlotterbak al vol zit. De brandstof blijft binnenstromen en uiteindelijk zal de vlotterbak overstromen.

NB: Dit komt vrij vaak voor bij carburateur auto's die op LPG rijden (of hebben gereden) . Want tijdens het rijden op LPG is de vlotterkamer van de carburateur natuurlijk leeg. De vlotterdrijver ligt om die reden tijdens het rijden met de auto continu te stuiteren op de bodem van de lege vlotterkamer, uiteindelijk gaat de drijver daardoor scheuren en lekken. Ook de vlotternaald heeft meer te lijden onder die omstandigheden.
NB: Vroeger gaf dit wel eens aanleiding voor een motorbrand. De bestuurder wilde dan, als de LPG-tank leeg was gereden, tijdens het rijden overschakelen op benzine. Normaal geen probleem maar met een over lopende vlotterkamer wel.
De carburateur werd dan volgepompt en de motor ging draaien op B. Maar uiteindelijk overstroomde dan de carburateur en die lekkende benzine vatte dan vlam op de hete onderdelen van de motor...

Ik ben dit bij meerdere merken en typen carburateur auto's op LPG tegen gekomen in het verleden.
404noir
 
Berichten: 602
Geregistreerd: 22 mei 2014, 15:30

Re: carburator

Berichtdoor jacqabe » 14 jul 2016, 19:34

Je hebt twee verschillende systemen voor de vlotternaald bediening. Een waarbij de vlotter met een soort van haakje vast zit en een waarbij de vlotter hangt in een koperen pennetje. Dat met het haakje voldeed mij zeer slecht, bleef vaak haken. Het andere voldoet mij veel beter. Zie foto's. Misschien ligt het daaraan.

Groet, Abe
AfbeeldingAfbeelding
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: carburator

Berichtdoor bmw1802 » 17 jul 2016, 08:02

Bedankt allemaal,
nieuwe vlotternaald geprobeerd resultaat nul, chinese carb. gekocht en gemonteerd, liep hij slecht op backfire ed en bovendien de aansluiting choke en gaskabel verkeerd om.
wel de vlotter overgezet maar nog steeds hetzelfde resultaat.
uiteindelijk maar de Nieuwe Valeo brandstofpomp vervangen door een elektrisch exemplaar, probleem lijkt verholpen. een nadeel hij is wel minder snel! hij krijgt wat minder sap voor de kiezen tijdens het accelereren.

Ik heb idd ook de vlotternaalden met het pennetje, het andere model vlotternaal ken ik van mij BMW1802 waaar ook een solex opzit.
mocht hij alsnog weer geen overlopen dan gaat het pennetje er af.
nu maar hopen op een geweldige vakantie met de bus.

gr.Henk
PEUGEOT j9 1980
bmw1802 1975
Avatar gebruiker
bmw1802
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 24 feb 2015, 00:29

Re: carburator

Berichtdoor johnssons » 17 jul 2016, 20:03

Minder minder accelereren komt niet door de benzinepomp ... overlopen wel ...maar check even de acceleratie sproeier (twee foto's terug, het gebogen spuitje) spuit deze goed in de venturi ... vaak zit het kogeltje in het pijpje vast of is de minipakking lek... maar is te repareren ..
ja en back fire is toch echt ontsteking of koolaanslag in de cilinders ... niet de carb ... maar ja

Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: carburator

Berichtdoor jacqabe » 19 jul 2016, 08:06

Misschien heb je iets aan onderstaande.
De acceleratiepomp injecteert een bepaalde hoeveelheid brandstof in tijdens acceleratie op de volgende manier;
Tijdens stationaire toestand (gasklep gesloten) vult ruimte voor membraan (M), welke door een veer teruggedrukt wordt, met brandstof.
Aan de andere zijde is membraan (M) verbonden met het gaspedaal.
Wanneer het gaspedaal wordt ingetrapt drukt hevel tegen het membraan de hoeveelheid brandstof door de acceleratiepompsproeier (GP) in de inspuitbuis (i) welke uitmond in de venturie. De grootte van de acceleratiepompsproeier (GP) bepaald de inspuithoeveelheid.
Iedere 2 tot 3000 km het filter rond kogelventiel (H) reinigen volgens de instructies. Denk dat niemand dat doet [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]. H zorgt er voor dat de brandstof niet meer terug in de vlotterkamer kan lopen. Als dit kogeltje niet goed afsluit zal de acceleratiepomp ook niet werken.
AfbeeldingAfbeelding
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: carburator

Berichtdoor bmw1802 » 20 jul 2016, 07:49

Back fire oorzaak ontsteking helemaal mee eens ontsteking, echter met andere carb, is het gewoon over.
Ontsteking is een elektronishe variant.
ik zal eens de hoeveelheid ingespoten benzine meten per slag van de acceleratie pomp of daar iets niet helemaal klopt. membraam is wel vervangen.
m.vr.gr. Henk
PEUGEOT j9 1980
bmw1802 1975
Avatar gebruiker
bmw1802
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 24 feb 2015, 00:29

Re: carburator

Berichtdoor johnssons » 20 jul 2016, 18:35

Oké ... de belangrijkste vraag, spuit de acceleratie sproeier in bij gas geven, ....en kan deze diep in de venturi spuiten, dus niet tegen het bruggetje in de venturi ... zo ja ... dan is dit in orde ... anders even buigen of draaien, kan bij stilstaande motor gecheckt worden ...... een ander ding is, is de ontsteking iets vroeger zetten, ietsje naar het blok draaien, echt iets zodat de motor beter oppakt .....

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: carburator

Berichtdoor bmw1802 » 26 aug 2016, 15:46

Deze week terug gekomen van vakantie, een zuidelijke rondrit van 2950 km met onze J9
de bus heeft zich tateloos geweerd alleen de bergjes van 13% vond hij niet leuk. in zijn tweede versnelling naar boven!
gemiddeld benzine verbruik zo'n beetje 1 op 8.
voor de duidelijkheid het is een 1600 met normale bak.
het probleem met de benzine pomp is verholpen door er een elektrische op te monteren met bijbehorend veiligheids relais.
met 215/75/16 tubeless banden op de originele velgen hebben we ook geen problemen gehad
olie verbruik 0.0 en koelvloeistof idem dito.
conclusie we hebben een fijne bus die ik binnenkort ga laten taxeren want de dagwaarde van 2000 euro is niet al te hoog ingeschat door de verzekeraar.
gr. Henk
PEUGEOT j9 1980
bmw1802 1975
Avatar gebruiker
bmw1802
 
Berichten: 141
Geregistreerd: 24 feb 2015, 00:29


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten