hangmat/kinderbedje in cabine

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

hangmat/kinderbedje in cabine

Berichtdoor Helt » 21 mei 2012, 22:06

Medeberijders

We hebben een kleine brokkenpiloot aan boord deze zomer. Hij heet Oliver en is zo'n 10 maanden. Wie heeft er een tip (of het materiaal over) voor het plaatsen van een hangmatconstructie in de cabine. Of een bedje dat op de voorstoelen kan worden geplaatst. Hij is nogal klimgraag dus moet voorlopig 'ingebouwd' worden. Alle tips welkom, of foto's zodat nik het kan laten nabouwen. Waarvoor alvast mijn dank

groet,

mark
Helt
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 02 mei 2005, 11:24

Re: hangmat/kinderbedje in cabine

Berichtdoor Harrie » 21 mei 2012, 22:49

Leuk, zo'n zoontje van 10 maand oud :D

maar je wil toch niet, dat hij bij een aanrijding gelanceerd wordt en door de voorruit verdwijnt ?

daar zou ik me méér zorgen om maken dan klauteren.

dus een goede voorziening, op de vloer, en in de gordeltjes.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: hangmat/kinderbedje in cabine

Berichtdoor robby » 22 mei 2012, 08:30

Ik denk dat Mark een soort box bedoelt (?), zoals je normaalgesproken ook in de woonkamer hebt staan, en waar de kleine niet uit kan.
Dus niet voor tijdens het rijden, zowel dan sluit ik mij bij Harrie aan.

RJ.
Peugeot J9, 1990, Benzine/Gas
R25 V6, 1989
R25 V6 Turbo, 1988
robby
 
Berichten: 174
Geregistreerd: 09 jun 2010, 09:25
Woonplaats: De Wijk

Re: hangmat/kinderbedje in cabine

Berichtdoor hendrika » 22 mei 2012, 09:26

haha ik denk inderdaad dat mark het heeft over een bedje.

voor onze dochter heb ik een soort van hang zak gemaakt, met een plankje erin en een matrasje.
uiteraard in stijl van onze bus! :D

Ze was niet heel klauterig dus het was voornamelijk het eruit rollen wat we wilden vermijden.
Daarbij hadden we een 'deksel' gemaakt van gaas die er op kon, voor de muggen. wij stikjaloers! helemaal lekgeprikt in de ardeche, zij alleen waar haar hoofd tegen het gaas lag... hehe
Afbeelding

het bedje was bij ons op twee plekken te installeren, boven de voorstoelen en naast ons bed tussen de koelkast en de kast.
Boven de stoelen werd het bedje opgehangen aan twee buisjes die uitstaken vanuit de plank die bij ons boven de voorruit zit.
Naast ons bed stond het bedje op een plankje en werder de zijkanten omhoog gehouden door het op te hangen aan haakjes.

Afbeelding

Het fijne aan dit bed was dat de middag slaapjes niet binnen hoefde in de hitte maar konder gewoon buiten, we konden het bed ophangen aan een hek, tussen twee bomen, of op de grond met de zijkanten omhoog getrokken aan de luiffel ofzo. Als we het bedje ophingen met twee dikke elastieken werd er weinig geslapen en ging ze lekker bouncen :D ook leuk.

Afbeelding

Nu is ze daar te groot voor, en hebben we een soort van stretchr plateau gemaakt die op dashboard rust en op een pootje naast de stoelen. Hierop staat haar tent waar ze altijd in slaapt, ook als we uit logeren gaan enzo, een Deryan tentje. Haar vertrouwde plekje. (Zowiezo een absolute aanrader voor iedereen met een kind, toevallig nu in de aanbieding bij de kruitvat, neem meteende grote maat)

Als je enigzins warmte verwacht zou ik in ieder geval zorgen voor een bed die naar buiten kan, dus zoiets als wij hadden of een bed in de bus en iets als een Deryan tentje voor buiten.
Laatst bijgewerkt door hendrika op 30 mei 2012, 22:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: hangmat/kinderbedje in cabine

Berichtdoor Helt » 22 mei 2012, 21:38

Mensen

Bedankt voor jullie hulp, het gaat inderdaad om een bed voor als we stilstaan op een camping.

Hendrika bedankt je hebt ons op het goede pad gezet met de foto's. Tot welke leeftijd gang je prinses (knapperd hoor!) in de kleine hangwieg?

grt

Mark
Helt
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 02 mei 2005, 11:24

Re: hangmat/kinderbedje in cabine

Berichtdoor risky » 22 mei 2012, 21:50

Ik heb de meiden in bedden boven de bestuurder en bijrijder stoel liggen.
Maar die zijn weer wat ouder 2 en 4 dat word via het gat van de gordel en op de plek van de instap grepen gemonteerd
met platen en het zijn een soort hospik bedden ik heb wel de deuren dicht aan elkaar vast met een spanband :mrgreen:
ze peren hem zo naar buiten :lol:
maar wel perfect hoor want dan heb je opeens een 6 persoons camper
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: hangmat/kinderbedje in cabine

Berichtdoor hendrika » 22 mei 2012, 23:10

Mark,

Tijdens deze vakantie was ze een 7 / 8 maanden. Dit ging allemaal goed. Hij kon dus ook boven de stoelen, dit hebben we een paar keer gedaan, maar meestal gewoon naast ons. Nu is hij te klein voor haar, en een grotere variant past niet meer tussen onze koelkast en de kast. Dus nu zijn we maar voor de stretcher boven de stoelen gegaan met de tent. Stretcher idee is een frame van bezemstelen met pinnen op de uiteindes, ze zet hem in elkaar als een veldbed, dan staat de stof meteen gespannen. Redelijk compact op te ruimen. Heb even geen foto hij is niet nieuw, maar al wel getest!

Maar het bedje was voor ons een super goede uitkomst, dus het principe zou ik je zeker aanraden, hij kan natuurlijk in elke maat die je wil.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: hangmat/kinderbedje in cabine

Berichtdoor guidobonke » 10 jun 2012, 12:37

hoi,

Ik weet niet of er nog oplossingen nodig zijn? Wij hebben een plaat mdf de afgelopen jaren over de voorstoelen gelegd. Daarop een Derian slaaptentje van de campeerwinkel. heel simpel maar al 4 jaar een succes. Nu worden onze kids te groot daarvoor en hebben we een demontabel caravanbed van Umefa gekocht a 79,00. 2 poten verlengd, 2 ingekort en een compleet bed hebben we nu erbij. Kan over de volle breedte van de wagen benut worden.

Succes ermee
guidobonke
 
Berichten: 49
Geregistreerd: 24 maart 2009, 21:47
Woonplaats: Drunen

Re: hangmat/kinderbedje in cabine

Berichtdoor michelletouw » 15 okt 2018, 20:32

Hallo Hendrika,

Ik ben via google op Uw baby hangmatje gekomen, en heb mij eigenlijk speciaal aangemeld op dit forum om U hiervoor te contacteren! Ik had vroeger wel een Peugeot J5 maar ben dan overgestapt naar een Mercedes meubelbak die we zelf ingebouwd hebben..

Dit hangmatje is echt wat wij zoeken voor ons nog niet geboren babytje, die we mee op reis willen gaan nemen na de winter! Heeft U die hangmat toevallig nog... Is er een mogelijkheid om er een te maken tegen betaling of iets...? We zijn er echt verliefd op geworden! En zo praktisch! :D

Met vriendelijke groet,
Michelle (michelle---23@hotmail.com)
michelletouw
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 15 okt 2018, 20:23

Re: hangmat/kinderbedje in cabine

Berichtdoor hendrika » 16 okt 2018, 01:15

Haha wat leuk. Ik ga je een dezer dagen een email sturen!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24


Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten