Wat heb je vandaag weer gedaan aan je J7 / J9?

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Wat heb je vandaag weer gedaan aan je J7 / J9?

Berichtdoor Peter J7 » 22 mei 2010, 23:11

Omdat er nog geen thread is "Wat heb je vandaag weer gedaan aan je J7 / J9" en ik deze threads van de 104, 205 / 309, 204 / 304, 604 altijd met veel plezier lees, leek het me leuk om er een te starten. Hopelijk vinden meer J7 / J9 bezitters dit leuk.... ik zie wel of het "Sticky" potentie heeft :wink:

Ik heb iig vaak de behoefte mijn hoofd te legen na een dag sleutelen door mijn bevindingen met anderen te delen :mrgreen:

Wat ik vandaag gedaan heb....
Vandaag heb ik met een bevriende monteur de koppelingsset van mijn J7 vervangen. Na een goede dag sleutelen was de motor compleet eruit geweest, de complete koppelingsset vervangen en de boel weer netjes ingebouwd. Dit alles op een brug bij een doe-het-zelf garage en gebruikmakend van een motortakel. Het ging allemaal maar net gezien de beperkte ruimte voor het manoeuvreren van de motor.

Afbeelding
Afbeelding

We hebben ook direct een nieuwe startmotor gemonteerd. Dit was erg hard nodig. Sowieso zijn er diverse onderdelen die op redelijke korte termijn wel aan vervangen toe zijn. De oliedrukmeter bijvoorbeeld en de lekkende benzinepomp.

Toen we dachten klaar te zijn en de boel gingen testen, kregen we hem niet in de versnelling. De koppelingscilinders zijn zover op dat ze nog maar weinig slag maken en dus niet meer voor een goede ontkoppeling zorgen. (Harrie heeft mij er al eens op gewezen dat ik deze moest controleren :oops: ) Met de oude versleten dunne plaat viel dit niet zo op maar nu met de nieuwe verse dikke plaat wel :( Eerst geprobeerd te ontluchten maar dit was geen succes. Vervolgens de cilinders er afgehaald en wat schoongemaakt. Ook dit had geen nut.
Dus volgende week de cilinders maar vervangen en eventueel ook de leidingen. De leidingen die er nu opzitten zetten een beetje uit. Er is ooit al eerder aan geknutseld zo te zien...

De ontsteking is na het uit- en inbouwen ook niet goed meer. Één bougiekabel is waarschijnlijk slecht en de puntjes moeten nu ook echt vervangen worden.

Ach, genoeg te doen!

Ben erg nieuwsgierig naar wat andere J7 / J9 bezitters allemaal aan het uitvogelen, reviseren, afstellen, inbouwen, lassen, spuiten, enzovoorts zijn!!
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor Harrie » 22 mei 2010, 23:19

leuk verslag, goed initiatief :wink:

@ Mark: maak maar Sticky 8)

grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Mark » 22 mei 2010, 23:57

Goed idee, is nu sticky.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Peter J7 » 24 mei 2010, 22:41

@Risky Goed bezig! Hopelijk zonder problemen verder door de APK :-)
En één jaar APK? Twee jaar lijkt mij?

Vandaag voorbereidingen getroffen voor het verlengen van het bed in mijn J7. Hij staat nu toch een week stil. Wil van 1.70 naar 2 meter gaan. Dus nu eerst wat goed schuimrubber proberen te bemachtigen! Kom nu nog een paar centimeter te kort. Misschien dat ik alle bankdelen maar ga vervangen als ik toch bezig ben en ik er makkelijk aan kan komen. Schuimrubberkoning here we come :D
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor Harrie » 24 mei 2010, 22:59

Peter J7 schreef:@Risky Goed bezig! Hopelijk zonder problemen verder door de APK :-)
En één jaar APK? Twee jaar lijkt mij?

inderdaad, dat heet voortgang! het lijkt wel of Risky dagen van 48 uur heeft.. :mrgreen:

Peter J7 schreef:Vandaag voorbereidingen getroffen voor het verlengen van het bed in mijn J7. Hij staat nu toch een week stil. Wil van 1.70 naar 2 meter gaan. Dus nu eerst wat goed schuimrubber proberen te bemachtigen! Kom nu nog een paar centimeter te kort. Misschien dat ik alle bankdelen maar ga vervangen als ik toch bezig ben en ik er makkelijk aan kan komen. Schuimrubberkoning here we come :D
neem dan "koudschuim" kussens !
en idd, 1,70 is slapen met opgetrokken knieën.... :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor A.BRANDHORST » 24 mei 2010, 23:45

Peter J7 schreef:@Risky Goed bezig! Hopelijk zonder problemen verder door de APK :-)
En één jaar APK? Twee jaar lijkt mij?


Nee, een voertuig moet minimaal 30 jaar oud zijn om voor de 2 jaar apk in aanmerking te komen...
505 GTI uit 1985..ook een Talbot Tagora in gedeeld bezit!Per 05/06/2009 een Talbot Solara.Per 01.06.2013 een Peugeot 605 Sli van 1996.
SGP-er,in hart en nieren!
Filmpje v/dTagora: http://www.youtube.com/watch?v=9TISRwlEVoU
Peugeot/Talbot:DYNAMISCH OP WEG!
Avatar gebruiker
A.BRANDHORST
 
Berichten: 670
Geregistreerd: 19 aug 2005, 12:48
Woonplaats: 's-Gravendeel

Berichtdoor Peter J7 » 25 mei 2010, 20:00

@ Harrie: dank voor tip! Zal eens op zoek gaan.

Ja, die 1,70m is als je rechts in het bed ligt. Links is het 1,90m.
Nog niet al te lang maar toch elke keer weer vechten wie waar mag liggen :D

@ A.Brandhorst: o ok! Weer wat geleerd.
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor hendrika » 28 mei 2010, 21:19

wat hebben we vandaag gedaan aan de j7?
nou ja het is niet meer vandaag, toch wel weer twee weekenden geleden (moet nog een beetje inkomen met die topic).

we hebben ons dak aangepakt. de rand rond ons dakraam was erg weggerot, hierdoor was water naar binnen gaan lekken bleef de vocht mooi hangen tussen het dak en het hemeltje. toen we het hemeltje eraf trokken zagen we tot onze verbazing een hoop oppervlakkige roest. dit hebben we allemaal kaalgehaald en behandeld, en de rotte rand rondom het dakraam vervangen voor een vers stukje staal.

de lasnaden kitten. zie ook de plekjes grijs aan de dakrand.
Afbeelding

het resultaat:
Afbeelding
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Berichtdoor Harrie » 29 mei 2010, 00:10

mooi !
is dat gedeelte totaan de geplette rillen allemaal nieuw ??
dan heb je dat wel geweldig netjes en strak gelast!

een nieuw, groter dakraam was geen optie?

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor hendrika » 29 mei 2010, 10:57

Bedankt voor de complimenten Harrie!

die rand ongeveer een 15cm groter dan het dakraam is helemaal nieuw. We hebben de ribbels er een beetje ingemept zodat de aansluiting aan het dak goed was, en daarna langzaam minder ribbel zodat de aansluiting op het dakraam frame gewoon vlak is en niet meer geribbeld zoals het voorheen was. Dat moet dan allemaal weer opgevult worden en is ook gevoeliger voor lekkage.

Een groter dakraam kan altijd, maar deze is al 75x75cm, dus eigenlijk groot zat, en hij is erg fijn, omdat ie zo recht omhoog kan (oud stadsbus raam).
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Berichtdoor Peter J7 » 29 mei 2010, 19:34

Vandaag met tweeën de koppelingscilinders ontlucht en na een aantal uur :cry: is dit gelukt. Na een aantal mislukte pogingen toch maar een bleeder setje gekocht. Hielp niet echt eigenlijk. Setje werkte wel goed, dat was het probleem niet. Steeds als er druk opbouwde door te pompen op het koppelingspedaal en we de boel ontluchtten via de ontvangende cilinder was de druk compleet foetsie en en druppelde maar een beetje olie uit. :shock: Dus pompen, pompen, pompen, beetje druk, nippel open en dicht, druk compleet weg, pompen, pompen, pompen, nippel open en dicht, ... , ...
De boel uiteindelijk ontlucht door van achter naar voor te werken.... dus door olie op te zuigen vanuit een potje koppelingsvloeistof met een slangetje door de ontvangende cilinder helemaal naar de gevende cilinder toe. Nippel van de ontvangende cilinder dichtgedraaid. Vervolgens lopen pompen op het koppelingspedaal en via de ontluchtingsnippel van de gevende cilinder de lucht eruit gekregen. Beetje vreemd maar het werkte uiteindelijk.

Volgende keer de ontstekingspuntjes en condensatortje, vervangen, choke en gaskabel beter afstellen, etc...
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor Bert » 30 mei 2010, 10:23

het ontluchten kan ook via het remsysteem, ( slangetje vanaf de linker voorremcylinder naar de onderste koppelingscylinder beide nippels open en doorpompen maar). Wel eerst verse vloeistof naar de wielremcylinder pompen natuurlijk.
Peugeot pepermolen (bouwjaar 1979) + ander PSA product ( Xsara Picasso 2.0-16v aut.)
Avatar gebruiker
Bert
 
Berichten: 1194
Geregistreerd: 25 jun 2004, 10:04
Woonplaats: Rotterdam

Berichtdoor risky » 30 mei 2010, 14:31

Peter J7 schreef:Vandaag met tweeën de koppelingscilinders ontlucht en na een aantal uur :cry: is dit gelukt. Na een aantal mislukte pogingen toch maar een bleeder setje gekocht. Hielp niet echt eigenlijk. Setje werkte wel goed, dat was het probleem niet. Steeds als er druk opbouwde door te pompen op het koppelingspedaal en we de boel ontluchtten via de ontvangende cilinder was de druk compleet foetsie en en druppelde maar een beetje olie uit. :shock: Dus pompen, pompen, pompen, beetje druk, nippel open en dicht, druk compleet weg, pompen, pompen, pompen, nippel open en dicht, ... , ...
De boel uiteindelijk ontlucht door van achter naar voor te werken.... dus door olie op te zuigen vanuit een potje koppelingsvloeistof met een slangetje door de ontvangende cilinder helemaal naar de gevende cilinder toe. Nippel van de ontvangende cilinder dichtgedraaid. Vervolgens lopen pompen op het koppelingspedaal en via de ontluchtingsnippel van de gevende cilinder de lucht eruit gekregen. Beetje vreemd maar het werkte uiteindelijk.

Volgende keer de ontstekingspuntjes en condensatortje, vervangen, choke en gaskabel beter afstellen, etc...



Ik heb hier een slim tooltje voor gemaakt
Een remvloeistof dop zelfde als de orginele die op het recervaar zit.
Daar een slang op gemaakt en aan het einde van de slang waar je een autoband mee op pompt.
recervewiel er op aansluiten en je heb druk op het system en ontluchten maar :D
Simpel maar heel doel treffend.
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Berichtdoor Philip Scheepers » 30 mei 2010, 16:31

Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met het remsysteem om de J7 APK gereed te krijgen. Ik heb alles los gehaald en schoongemaakt: hoofdremcilinders, remcilinders, remdrukbegrenzer. Verder enkele rubberen en stalenleidingen vervangen, evenals remschoenen voor/ en achter en remvloeistof vervangen. Alles weer goed afgesteld volgens het boekje, een paar honderd km gereden en nogmaals afgesteld. APK glansrijk gehaald, de remvertraging was voldoende. Maar.........ik ben nog niet tevreden over het remmen.
Afgelopen donderdag na een rit van 130 km liep mijn linker voorrem aan, werd erg heet en ging stinken. Laten afkoelen en de afstelling een tandje losser gezet, het is nog een trommelsysteem.
Ook heb ik voor de zekerheid alle remmen nog een keer ontlucht, maar zag niet of nauwelijks lucht eruit komen. Ook voelt de remdruk niet sponzig aan. Ook voor de zekerheid de bandenspanning gecheckt.
Vandaag weer een eind gereden en nu liep de rechter voorrem aan, werd heet en ging vastzitten. Dus ook deze een tandje losser gezet.
Wanneer ik bij een remproef fors rem, dan blokkeert het rechter achterwiel, ook trommelsysteem, niet zelf stellend. Dit achterwiel wordt echter niet heet en loopt dus niet aan.
Ik heb best wel enige ervaring met remmen stellen maar zoveel problemen als nu ben ik niet eerder tegen gekomen. Het zal nog wel even puzzelen zijn voordat ik tevreden ben, want op mijn remmen wil ik 100% kunnen vertrouwen. Wanneer jullie nog tips hebben, dan hoor ik die graag.
Groet,
Philip
Philip Scheepers
 
Berichten: 47
Geregistreerd: 15 sep 2008, 21:11

Berichtdoor Peter J7 » 30 mei 2010, 20:32

@risky: Dat is wel een goed idee. Maar jij hebt dus maar één reservoir in jouw J7. Ik heb er twee. Dit is volgens mij niet origineel zo en ik vraag me af waarom dit in mijn J7 wel zo is.
(Tenminste; ik kon geen tekening vinden met twee potjes en wel met één. Iemand ook ervaring met twee potjes? en zo ja; hoe zitten deze bij jouw voiture dan :?: )

De potjes zijn zo gelinkt: potje 1 en 2 hebben allebei een slang die naar de hoofdremcilinder gaat (denk ik uit mijn hoofd te weten). Bovendien gaat er een slang van potje 1 naar potje 2. Halverwege deze slang zit er dus een T-stukje en de slang die daaraan zit gaat naar de gevende koppelingscilinder.
(Slangetjes en T-stukjes zien er niet echt goed uit maar lekken niet. Moet ik wel maar eens vervangen natuurlijk).

De dop van potje 1 is ook nog eens gescheurd wat het allemaal niet makkelijker maakt. Maar als ik deze vervang, probeer ik er direct 2 te bemachtigen en probeer ik ook zo'n tooltje te maken!
(Heeft iemand er toevallig nog liggen?)

Tot nu toe is de druk best goed te noemen dus laat ik het even zo. Het is jammer dat je in West-Friesland woont anders was ik graag even komen kijken hoe jij de boel ontlucht!

Overigens is de tip van Bert ook de moeite van het proberen waard. Bedoel je met de onderste koppelingscilinder de onvangende cilinder Bert?

@Philip Scheepers: van remmen stellen heb ik helaas nog geen verstand maar hoop hier binnenkort kennis en ervaring over op te doen
:wink: Ik lees dus graag je verdere posts en reacties over dit onderwerp! Succes.
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor hendrika » 30 mei 2010, 22:22

ik heb zo'n handig tooltje in de winkel gekocht, heet EZBleed. dt kost dan wel 35 euro, een doppie met een slangetjes is een stuk goedkoper.
bij dit systeem zit er een extra potje tussen waar je je vloeistof in kan doen, zodat je nooit te weinig vloeistof hebt bij het ontluchten.
alleen dat doe ik nooit omdat ik autos met DOT heb (J7) en met LHM (citroens) en dus niet elke keer dat flesje wil schoonmaken.

dus een dopje scoren met een slangetje eraan is een goede optie! :D
bij mijn systeem word maximum 1.4bar aangegeven. ik heb wel eens gehoord van exploderende reservoitjes, dus niet teveel druk erop!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Berichtdoor Peter J7 » 30 mei 2010, 22:58

@Hendrika: dat Bleeder setje dat ik had gekocht was duurder (55 Euro incl.) en, als ik over jouw EZBleeder hoor, ook minder handig. Bovendien had dat ding van mij maar matige verloopjes voor op de nippel.. :( Vond ik de resultaten sowieso maar tegenvallen. Heb 'em meegegeven aan iemand die er wel wat aan had.
Heb jij trouwens twee potjes in je J7? Hoorde van Philip dat hij dit iig ook had. Snap niet waarom ze dit zo gedaan hebben... Wat is de theorie hier achter :?:

Gr. Peter J7
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor Harrie » 31 mei 2010, 00:51

een reservoirdop met ventiel en dan op druk zetten lijkt leuk, maar het reservoir kan onder druk uit je hoofdremcylinder ploffen !!!
sommige 'professionele' ( :? ) systemen trachten dat te voorkomen met een kettingkje of spanbandje om de HRC.....{ al eens een auto ontlakt met remvloeistof?? succes! :cry: }

koppelingscylinders 504, 604, 505, J7, J9: altijd van ONDEREN naar BOVEN ontluchten !!!
dus met een perssysteem op de onderste ontluchtingsnippel, of met een slang vanaf de (linker )voorste remklauw.

wel opletten dat je reservoir niet overstroomt :wink:

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Peter J7 » 31 mei 2010, 09:19

@Harrie: Ah ok! Dus toch van onder naar boven. Nog eens proberen via de remklauw dan.
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor risky » 31 mei 2010, 09:36

Harrie schreef:een reservoirdop met ventiel en dan op druk zetten lijkt leuk, maar het reservoir kan onder druk uit je hoofdremcylinder ploffen !!!
sommige 'professionele' ( :? ) systemen trachten dat te voorkomen met een kettingkje of spanbandje om de HRC.....{ al eens een auto ontlakt met remvloeistof?? succes! :cry: }

koppelingscylinders 504, 604, 505, J7, J9: altijd van ONDEREN naar BOVEN ontluchten !!!
dus met een perssysteem op de onderste ontluchtingsnippel, of met een slang vanaf de (linker )voorste remklauw.

wel opletten dat je reservoir niet overstroomt :wink:

grt, Harrie



Helzelfde system word al jaren gebruikt in de auto wereld maar dan met een pomp en word het remvloeistof automaties bijgevuld
het mooie van het system met de band is dat je zelf bepaald hoeveel druk je in de band stopt mag er niet meer druk op het system dan 1.4
dan doe je gewoon 1.4 in de band ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat er een pot afvloog en ik zit al 24 jaar in het autovak
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Berichtdoor risky » 31 mei 2010, 09:44

Peter J7 schreef:@risky: Dat is wel een goed idee. Maar jij hebt dus maar één reservoir in jouw J7. Ik heb er twee. Dit is volgens mij niet origineel zo en ik vraag me af waarom dit in mijn J7 wel zo is.
(Tenminste; ik kon geen tekening vinden met twee potjes en wel met één. Iemand ook ervaring met twee potjes? en zo ja; hoe zitten deze bij jouw voiture dan :?: )

De potjes zijn zo gelinkt: potje 1 en 2 hebben allebei een slang die naar de hoofdremcilinder gaat (denk ik uit mijn hoofd te weten). Bovendien gaat er een slang van potje 1 naar potje 2. Halverwege deze slang zit er dus een T-stukje en de slang die daaraan zit gaat naar de gevende koppelingscilinder.
(Slangetjes en T-stukjes zien er niet echt goed uit maar lekken niet. Moet ik wel maar eens vervangen natuurlijk).

De dop van potje 1 is ook nog eens gescheurd wat het allemaal niet makkelijker maakt. Maar als ik deze vervang, probeer ik er direct 2 te bemachtigen en probeer ik ook zo'n tooltje te maken!
(Heeft iemand er toevallig nog liggen?)

Tot nu toe is de druk best goed te noemen dus laat ik het even zo. Het is jammer dat je in West-Friesland woont anders was ik graag even komen kijken hoe jij de boel ontlucht!

Overigens is de tip van Bert ook de moeite van het proberen waard. Bedoel je met de onderste koppelingscilinder de onvangende cilinder Bert?

@Philip Scheepers: van remmen stellen heb ik helaas nog geen verstand maar hoop hier binnenkort kennis en ervaring over op te doen
:wink: Ik lees dus graag je verdere posts en reacties over dit onderwerp! Succes.


@peter
Ik weet eigenlijk niet zeker of ik een apart potje voor de koppeling heb.
volgens mij heb ik er ook 2 ik zou daar eens in moeten duiken
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Berichtdoor hendrika » 31 mei 2010, 12:49

bij ons 1 potje met twee kamers
je gooit het in 1 potje en het vloeistof word voor beide gebruikt, totdat het vloeistof afzakt tot een bepaald niveau. Daarna is het wel gescheiden.
1 kamer richting achterrem en éen van de twee zuigers in de remklauwen voor, de andere kamer richting de andere zuiger in de remklauwen voor.
er zit ook nog een t-stuk in de aanvoerslang naar de hoofdremcilinder die aftakt naar de koppeling, weet niet precies welke van de twee kamers.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Berichtdoor Peter J7 » 31 mei 2010, 13:06

Zo te zien zijn er dus verschillende systemen met 1 potje, 2 potjes, 1 potje met gescheiden kamers. Op zich maakt dat allemaal niks uit als je van onder naar boven ontlucht, lijkt mij. Ik heb de methode die Harrie aangaf overigens nog niet geprobeerd.

Heb net even (werk vaak vanaf later in de middag :wink: ) een beetje lopen tweaken zodat de motor nu weer lekker rustig loopt. Bovendien eens heel de chokekabel gedemonteerd, goed gesmeerd, en weer gemonteerd. Ik ergerde me al tijden aan de stroeve rotkabeltje maar nu gaat hij weer super soepel.

Daarna eens een stuk gereden en de bak en motor functioneren naar mijn tevredenheid. Puntjes en kleppendekselpakking vervangen, + eventueel nog de V-snaar naar de dynamo en de benzinepomp, en dan blijf ik er gewoon eens even af :D Lekker rijden en eindelijk dat bed eens aanpakken!
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor Harrie » 31 mei 2010, 19:21

hendrika schreef:bij ons 1 potje met twee kamers
je gooit het in 1 potje en het vloeistof word voor beide gebruikt, totdat het vloeistof afzakt tot een bepaald niveau. Daarna is het wel gescheiden.
1 kamer richting achterrem en éen van de twee zuigers in de remklauwen voor, de andere kamer richting de andere zuiger in de remklauwen voor.
er zit ook nog een t-stuk in de aanvoerslang naar de hoofdremcilinder die aftakt naar de koppeling, weet niet precies welke van de twee kamers.
maakt niet uit, beide reservoirs staan met elkaar in verbinding middels de slangetjes eronder ( en T-stuk )
"wet van de communicerende vaten". grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor govegan » 31 mei 2010, 23:05

omdat mijn brandstofmeter het nog nooit echt gedaan heeft, vandaag de dieseltank er onder weg gehaald.

die vlotter verwijderd, en deze direct aan het dashboard aangesloten, werkte perfect.
de kabel aansluiting bij de vlotter bleek kapot te zijn getrokken. nieuwe kabel gelegd en morgen avond de tank weer terug plaatsen. en nieuwe kabel naar voren trekken.

misschien nog de brandstof retour leiding nog vervangen, deze voelde beetje klam aan (en rook naar diesel)
Avatar gebruiker
govegan
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 11 aug 2005, 09:14
Woonplaats: Rijssen

Volgende

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten

cron