Wat heb je vandaag weer gedaan aan je J7 / J9?

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Peter J7 » 02 nov 2010, 08:57

Hmm, ok. Ik ga eens kijken één dezer dagen. Bedankt alvast.
Het lijkt mj inderdaad ook wat vreemd als het komt door het opkrikken van de motor maar ja wat anders. Ik heb alleen de motorsteunen vervangen en hiervoor de voorste steunbalk eraf gehad.... Nou ja, we zullen zien.

Peter
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor Peter J7 » 10 dec 2010, 21:24

Vandaag heb ik de bestuurdersstoel van mijn J7 vervangen voor een Volvo 440 stoel. Zit super! De bijrijdersstoel had ik al gedaan maar voor de bestuurderskant moest ik de beugels waar het frame op rust eerst versmallen.

Hiervoor ben eerst naar de ijzerhandel gegaan. Probeer maar eens bij de Gamma of Hornbach ofzo brede ijzeren profielen te kopen. Ze hebben ze alleen tot 4 cm breed en dan meestal al voorzien van voorgeboorde gaten :? die uiteraard niet op de juiste plek zitten. Gelukkig heb je in Elshout een erg fijne ijzerhandel. Daar twee brede ijzeren "profielen" of "latten" laten zagen (kostte in totaal maar 3 euro), vervolgens hier thuis netjes gaten in geboord en gemonteerd op de beugels. Vervolgens heb ik hier het frame van de stoel op gemonteerd. Lekker comfortabel zitten!

Afbeelding
Afbeelding

Volgende keer weer iets anders!

Gr. Peter J7
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor Peter J7 » 11 dec 2010, 21:21

Joeghij :!:

Vandaag een mooi XN1P 2 liter blok uit een J9 gekocht inclusief bijbehorende "dikke" radiateur. Het blok ziet er nog super uit en is vergeleken bij mijn oude blok een hele vooruitgang. Wat betreft pk's maar ook wat betreft de staat waarin hij verkeert.

Nu nog op zoek naar goede originele motorsteunen :wink: en ik kan hem in gaan bouwen.

Heb er zin in! Hopelijk kan ik er over anderhalve week aan beginnen.

Peter J7.
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor Harrie » 11 dec 2010, 22:37

Mooi ! Gefeliciteerd ! zit daar de 32 BICSA carburateur ook nog op?

heb je er de motorsteunen niet bij gekregen?
ik zal dat eens effe uitzoeken, want volgens mij zijn de motorsteunen
enkele malen gewijzigd, dus bij J9 anders.
Die J9 motorsteunen moeten vlgs. mij wel passen op het J7 voorframe.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Peter J7 » 12 dec 2010, 14:24

Hoi Harrie.

Ik weet niet welke carburateur er precies op zit maar er zit er één op dus de kans is behoorlijk dat dit een 32 BICSA carburateur is, lijkt me. Zal ik eens bekijken over een tijdje want ik ben vanaf volgende week weer logeren in het ziekenhuis :wink:

Nee, motorsteunen kreeg ik er niet bij. Ik heb laatst de motorsteunen van mijn XC7P blok vervangen. Van Ko de Fouw 'kreeg' ik steunen die ik volgens heb passend moest maken en dan zou het moeten passen en functioneren. Ik ben nog eens in de boeken gedoken en het blijkt dat ik van Ko baksteunen heb ontvangen. Mijn XC7P blok ligt ook niet lekker op die aangepaste baksteunen.

Ik heb, dacht ik, voor mijn XN1P motorsteunen nodig die je hier links op mijn zelfgebouwde plaatje zietAfbeelding

Die rechter zijn baksteunen na afzagen van het opstaande randje!
Die originele zijn net wat soepeler, lijkt mij zo. Dit zou in ieder geval verklaren waarom op de huidig gemonteerde baksteunen mijn hele J7 resoneert. (ervan uitgaande dat de motor nu niks raakt :? )

Groet, Peter J7
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor Peter J7 » 25 jan 2011, 20:30

Heb een start gemaakt met de lang verwachtte motor transplantatie. De xc7p gaat eruit en een xn1p komt erin. Ik ben momenteel lichamelijk niet helemaal in top conditie, zoals sommige forumgenoten weten, maar het jeukte te veel en ik wilde gewoon beginnen.

Zowat alles is los en komend weekend hoop ik de xc7p eruit te kunnen rijden. Tot nu toe verloopt alles gewoon prima. Ik doe alles rustig aan.

Foto'tje er bij. Ben overigens ondertussen al weer net wat verder... :-)

Afbeelding

Dan nog dit. De vader van mijn schoonbroer heeft samen met zijn broer een bedrijf dat zich richt op het reviseren van oude Engelse bolides (Jaguar, Austin Healey, etc). Een heel verhaal eigenlijk want als je ziet wat die kunnen en met wat voor kleine hoopjes roest ze beginnen dan geloof je niet dat iemand daar ooit nog iets van zou kunnen maken. Laat staan een topkwaliteit klassieker. Maar goed.... daar gaat het nu niet om.

Ik had aangegeven dat ik bezig ben met mijn J7. Nu bleek hij heel toevallig nog een paar kratten met onderdelen van J7 te hebben staan die ik wel mocht hebben! Te gek natuurlijk, dus die heb ik vandaag eens opgehaald. Er zit van alles in. Goede en slechte staat. Ik herken lang niet alle onderdelen en weet dus ook niet zeker of alles wel J7 is. Hij zei ook nog wat meer spul ergens anders te hebben staan maar dat kon hij in de enorme berg onderdelen zou snel niet vinden. Dat kwam nog wel... :mrgreen:
Ik zal het eens uitzoeken en fotograferen. Ik post het wel op het forum!

Binnenkort meer nieuws.

Peter J7.
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor Harrie » 25 jan 2011, 21:19

mooi Peter ! doe maar rustig aan, je gezondheid is het belangrijkst, maar lekker bezig zijn
is ook goed voor je gevoel en genezing :wink:
Onderdelen J7, da's leuk voor je !
ik hoop dat er motorsteunen bij zitten 8)
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Peter J7 » 25 jan 2011, 22:51

Geh! Nee, helaas geen motorsteunen :D Wel draagarmen, homokineten, zulk spul. Velgen heb ik nu ook een stuk of 4 of 5 over... Ging anders naar de stort dus... tja

:mrgreen:
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor Peter J7 » 13 feb 2011, 00:01

Vandaag samen met mijn pa de XC7P motor uit mijn J7 gehaald. We waren eerder al een eind gekomen maar de twee onderste imbusbouten die de koppeling aan de motor "vasthouden" hadden ons de vorige keer genekt. Nu met het juiste gereedschap ging het vrij goed.

Nu staan er in de schuur twee motorblokken naast elkaar (XC7P en een XN1P). Komende vrije uurtjes besteden aan het in orde maken van de XN1P en het reinigen en behandelen van een aantal vitale onderdelen zoals de voorste steunbalk van de motor e.d.

Ik heb wel wat foto's gemaakt maar die plaats ik morgen waarschijnlijk even.

Mijn gezondheid gaat ook weer vooruit dus ik hoop deze motorwissel toch over niet al te lange tijd voor elkaar te hebben! So far so good.

Gr. Peter J7
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor Peter J7 » 13 feb 2011, 12:02

De foto's :mrgreen:

De bakken met onderdelen van (hoogstwaarschijnlijk) J7. Zie 'Onderdelen aangeboden' :wink:

Afbeelding

Afbeelding


Poging 1 met palletwagen

Afbeelding

Afbeelding


Motor eruit! 8)

Afbeelding

Afbeelding


Schoonmaken en behandelen steunbalk. Hard nodig!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb nu twee goede startmotoren. Wil eigenlijk die nieuwste proberen. Komt van de XC7P en heb ik net vervangen eigenlijk. Hij lijkt praktisch hetzelfde hoewel de behuizing van J9 variant net iets anders is. Ik ken de verhalen over het bij elkaar houden van starterkrans en startmotor maar deze startmotoren zijn allebei "los" en niet afkomstig van de motor. Ik ga maar eens goed tandjes tellen en vergelijken.

Afbeelding


Tot de volgende update!

Peter J7
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor Rob R » 13 feb 2011, 12:17

Hoi Peter,

Goed bezig, succes met de ombouw. Ga je de versnellingsbak ook nog veranderen?

Mvg Rob
Rob R
 
Berichten: 86
Geregistreerd: 21 feb 2010, 10:55
Woonplaats: Wageningen

Berichtdoor Peter J7 » 13 feb 2011, 12:26

Hoi Rob R.

Nee, ik laat gewoon de 4bak erin zitten. Er wordt wel veel geroepen over het inbouwen van een 2liter in combinatie met een 5bak maar het gaat mij enkel om een beetje meer power en dan ben ik tevreden. Misschien als ik een hele goede 4bak tegenkom dat ik die er nog wel in leg. De huidige 4bak is niet heel goed meer. Maar ach...

Misschien zou ik anders reppen als ik eens had gereden met een J7 met een 2 liter + 5bak hoor :wink:

Gr. Peter J7
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor hendrika » 13 feb 2011, 16:45

hee peter.

mooi dat de motor eruit is. als je ergens in de buurt ligt, zou je kunnen kijken welk type bak je hebt, A of B (of C?)?
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Berichtdoor Peter J7 » 13 feb 2011, 17:33

Heej Hendrika,

Volgende week ga ik weer verder. Mijn J7 staat bij mijn ouders onder een carport. Kan ik droog sleutelen. Maar dan ga ik zeker kijken welke bak het is.

Laat het je wel weten.

Gr. Peter
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor hendrika » 13 feb 2011, 21:39

ja het heeft geen haast hoor! was meer dat als je er in de buurt ligt dan effe kan kijken, dan als je motor draaiende is kunnen we mooi vergelijken hoe de snelheid overeenkomt met het type bak. als je dat naderhand moet doen wil je natuurlijk alleen maar plankgas rondjes rijden :D
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Berichtdoor Peter J7 » 13 feb 2011, 22:33

@Hendrika: Ja, dat is wel interessant inderdaad. Ik heb volgens mij gelezen dat jij met een B bak een top van 95 had ofzo? Ik heb met mijn J7 de 100 wel eens gehaald in ieder geval. Hoewel de laatste keer dat ik 95 reed kreeg ik een klapband dus het duurt weer even voordat ik weer volle bak durf te rijden eigenlijk....

Gr. Peter J7
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor Harrie » 13 feb 2011, 23:46

Peter J7 schreef:Ik heb met mijn J7 de 100 wel eens gehaald in ieder geval.
Gr. Peter J7

100? :shock: op de teller zeker...en met de zon in de pijp... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grinnik, geintje Peter :wink:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Peter J7 » 14 feb 2011, 10:25

Ja, was bergaf met de wind in de rug en een zeil op het dak inderdaad! Nee, het was inderdaad niet gemeten met een tomtom of iets dus de werkelijke snelheid kan inderdaad "anders" zijn geweest... :mrgreen:

Ach; ik ben steeds beter geworden in het positief blijven denken :wink:
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor Jeetje » 14 feb 2011, 12:06

Harrie schreef:
Peter J7 schreef:Ik heb met mijn J7 de 100 wel eens gehaald in ieder geval.
Gr. Peter J7

100? :shock: op de teller zeker...en met de zon in de pijp... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grinnik, geintje Peter :wink:
grt, Harrie


Een goede J7 zou eigenlijk (op de teller) ruim 110 moeten kunnen halen; ook met een 1600cc motor.

De meeste J7 halen dat inderdaad alleen niet meer (helaas)...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Peter J7 » 15 feb 2011, 22:03

Vandaag bezig geweest met het "strippen" van het XC7P blok. Dat wil zeggen; de onderdelen eraf halen die ik nodig heb voor de XN1P. Niet al te veel gedaan dus maar het was wel een leuk klusje.

Links XN1P / rechts XC7P...
Afbeelding

De essentials...
Afbeelding

Peter J7
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor jan-03 » 16 feb 2011, 00:18

Jeetje schreef:
Harrie schreef:
Peter J7 schreef:Ik heb met mijn J7 de 100 wel eens gehaald in ieder geval.
Gr. Peter J7

100? :shock: op de teller zeker...en met de zon in de pijp... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
grinnik, geintje Peter :wink:
grt, Harrie


Een goede J7 zou eigenlijk (op de teller) ruim 110 moeten kunnen halen; ook met een 1600cc motor.

De meeste J7 halen dat inderdaad alleen niet meer (helaas)...


Een J7/J9 rally vast nog nooit vertoond!!
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Berichtdoor Jeetje » 16 feb 2011, 19:39

Nou, ik heb met Jeetje wel eens aan een (klassieker) 'rally' deelgenomen (zo'n bolletjes/pijltjes-rit) en dat ging hartstikke goed.

Ook nemen we met ons Jeetje geregeld deel aan toerritten van de diverse clubs (zo ben ik mee geweest met de toertocht door Kent/GB met de APH) en ik denk dat meerderen hier op het forum kunnen bevestigen als ik zeg dat ik met m'n J7 aardig bij kon benen!

Als wij op vakantie gaan rij ik het liefst 4.000 toeren (volgens de toerenteller die op het dash is gemonteerd) en dan rij ik zo'n 95 km/uur op de teller (wat volgens de navigatie gelijk staat aan 87 km/uur; dat dan wel weer :oops: ) en dan is ons Jeetje ook 'maar' een 1600cc.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Peter J7 » 18 feb 2011, 21:21

Vandaag heb ik de voorste steunbalk van de motor gespoten en heb een start gemaakt met het schuren en behandelen van de steunbalk van de radiateur. Ook heb ik de meeste onderdelen van het XC7P blok overgezet naar de XN1P. Ik stuitte daarbij op een aantal vragen.

Ik wilde de bobine van de XC7P overzetten op de XN1P. De bobine die daar op zit is namelijk niet al te best (op het oog). Ik heb er fotootjes van gemaakt.

Bobine van de XN1P (Made in Jugoslavië 12V)
Afbeelding


Bobine van de XC7P die ik over wil zetten naar de XN1P (Lucas DLB 101)
Afbeelding

De vraag is nu natuurlijk; kan ik deze overzetten. Zijn deze uitwisselbaar?

Hetzelfde geldt voor de kabel die van de bobine loopt naar de verdelerkap. Die nu op de XN1P zit is eigenlijk wat kort en die op de XC7P zit is lang zat en een stukje dikker en soepeler. Die wil ik dus ook overzetten maar gaat dat zo maar? Fotootjes :wink:

Lucas Silicone Speedlead 15 op de XC7P..
Afbeelding

Bougicord 403 Class B
Afbeelding

Morgen ga ik maar weer eens verder. Heb overigens nog geen keerringen gekocht maar dit komt volgende week denk ik.

Groeten, Peter J7
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor govegan » 18 feb 2011, 21:31

Peter J7 Lacoste schreef: Heb overigens nog geen keerringen gekocht maar dit komt volgende week denk ik.

Groeten, Peter J7


toen ik mijn motor heb gewisseld, heb ik ze bij laman in hengelo gekocht. maten had ik toen van hein straatman gekregen, geen idee meer welke maten dit waren.

nieuwe keerring was wel nodig, toen ik de oude er uit haalde brak hij al bijna doormidden...
dus gewoon wisselen nu je erbij kan.
Avatar gebruiker
govegan
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 11 aug 2005, 09:14
Woonplaats: Rijssen

Berichtdoor hendrika » 19 feb 2011, 14:26

ik zou gewoon het beste pakken van wat je hebt. Uitwisselen zou in weze geen probleem moet zijn. tenzij de vorige eigenaar / jezelf de verkeerde dingen hebt gemonteerd. Maar daar zou ik in eerste instantie niet vanuit gaan.

Bij een puntenontsteking is bijvoorbeeld de condensator afgestemd op de weerstand in het primaire circuit van de bobine. Ik heb wel eens gehad dat de puntjes erg snel inbrandde, omdat de bobine niet geschikt was voor de condensator op de ontsteking, en deze condensator teveel stroom doorkreeg.

Bougiekabels moet je om de zoveel tijd ook vervangen dus dit zou je ook gewoon meteen kunnen doen. Nieuwe bougies, kabels, puntjes, rotor, verdeler, etc etc.

Bij ons zit de bobine vast aan de voorkant bij het plaatje naast de radiator. Je kan hem in weze overal plaatsen waar je wil.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

VorigeVolgende

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten