Wat heb je vandaag weer gedaan aan je J7 / J9?

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Harrie » 19 feb 2011, 21:56

hendrika schreef:Bij ons zit de bobine vast aan de voorkant bij het plaatje naast de radiator. Je kan hem in weze overal plaatsen waar je wil.
dat ben ik niet met je eens ...
een bobine kan beter op een koelere plek zitten.
bij 504 zit de bobine ( bijvoorbeeld ) aan de dynamosteun, en wordt daar veel te warm,
ook door de hitte van de radiator.
Bovendien wil je de bobinekabel niet onnodig lang maken.
Bij onze J7 zit de bobine ook op die plek, links voorin, lekker koel. Maar zou wel nat kunnen worden door vocht dat
door de grill komt. Daar had ik al iets voor bedacht; een afschermplaatje.
grt, Harrie
Peugeot: pour que l'automobile soit toujours un plaisir.
Peugeot Course racefiets 1979 ; J7 F 1,8 camper 1972 ;
304 S cabriolet 1973 ; 306 1.8 cabriolet 1996
604 V6 SL 1978 ; 604 GTI 1984 ; 406 Break 1.8 ST 2001
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

vonkjes

Berichtdoor jan-03 » 07 maart 2011, 15:54

Ik heb gepoogd m,n onsteking van de J7 te verjongen en dat had ik beter kunnen laten.
De vonken zijn in z,n geheel verdwenen. :evil:
De hele zondagmiddag naar de knoppen en geen resultaat dus.
De verjonging weer terug gedraaid d.m.v het terug plaatsen van de oude
onsteking. Maar geen vonken, zelfs geen kleine. Mobine vervangen, 3x
enz, draden doorgemeten enz. Toen een andere condensator. Ook geen resultaat. :cry:
Mobine in de pickup gedaan, een vonkenregen.
Dus als iemand vrije tijd over heeft om een J7 tot leven te wekken.
Ga je gang!! :mrgreen:
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: vonkjes

Berichtdoor risky » 07 maart 2011, 17:37

janbachee schreef:Ik heb gepoogd m,n onsteking van de J7 te verjongen en dat had ik beter kunnen laten.
De vonken zijn in z,n geheel verdwenen. :evil:
De hele zondagmiddag naar de knoppen en geen resultaat dus.
De verjonging weer terug gedraaid d.m.v het terug plaatsen van de oude
onsteking. Maar geen vonken, zelfs geen kleine. Mobine vervangen, 3x
enz, draden doorgemeten enz. Toen een andere condensator. Ook geen resultaat. :cry:
Mobine in de pickup gedaan, een vonkenregen.
Dus als iemand vrije tijd over heeft om een J7 tot leven te wekken.
Ga je gang!! :mrgreen:
gr Jan



jan
het feest is weer compleet :mrgreen:
heb je wel de plastic ringetjes goed gedaan van de contactpunten
je weet wel dat boutje waar ook de draad v/d condesator op zit
als de draad van de punten via dat boutje op de massa ligt dan vonkt hij nooit
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Berichtdoor Harrie » 07 maart 2011, 21:58

de nieuwe verdeler is compleet af fabriek voorgemonteerd, daar kan het niet aan liggen, denk ik.
Heb je de draden aan de bobine goed zitten? 15 is plus-kant vanaf contactslot. Vaak staat er ook een + bij.
De draad aan de minkant van de bobine loopt naar de verdeler.

dit, aangezien de oude verdeler ook geen vonk meer geeft..
loop dus even in gedachten ná, wat je veranderd / gedemonteerd hebt.

2) staat de verdeler goed gepositioneerd en de bougiekabels op de juiste manier er in?
Draai de motor zodat het kerfje in de poulie bij het gleufje van 8graden voorontsteking staat.
Dan staat cylinder 1 of 4 op ontsteking. dit kun je nagaan door te kijken of de kleppen van cyl. 1 óf 4 op tuimelen staan.
staat 4 op tuimelen, dan heeft cyl 1 ontsteking.

Kijk nu naar welke kant de rotor wijst. De aan die zijde liggende aansluiting in de verdelerkap moet dan
met bougiekabel naar cyl. 1
Vervolgens alle andere bougiekabels op volgorde 1-3-4-2 aansluiten.
Bij klassieke Peugeot's is de cylinder aan koppelingszijde cylinder 1 !

Als de poulie op voorontsteking staat, kun je de verdeler ook meteen statisch op tijd zetten,
draai ( contact aan, en met een proeflampje tussen - (MIN) van de bobine én massa,
de verdeler langzaam tegen de draairichting in, tot het proeflampje aan gaat. Verdeler vast zetten.

De draairichting staat met een pijl op de zijkant, je kunt het ook voelen aan de rotor,
de richting in welke je de rotor kunt verdraaien ( tegen veerdruk in ) is de draairichting.
grt, Harrie
p.s.:ik vind het wel vervelend dat het je niet meteen gelukt is.... :roll:
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

vonkjes

Berichtdoor jan-03 » 07 maart 2011, 22:46

Ja, ik had er beter af kunnen blijven. Ik weet dat ik iets verkeerd gedaan moet hebben. Maar ik kan niet vinden wat. :evil:
Wat Harry zegt hij was nieuw en voorgemonteerd. Maar geen vonk. Wel heel toevallig dat dan de bobine ermee ophoudt. Dat wou er bij mij dus ook niet in. Ik heb wel vaker de ontsteking gemonteerd maar dit is de 1e keer dat ik helemaal geen vonk heb. De bedrading is niet om een boek over te schrijven maar het heeft het wel steeds gedaan. :wink:
als je een vonk hebt kun je ook verder afstellen. Ik was van plan om dat te laten doen. Maar hij komt nu niet meer van z,n plek. Ik zal er iemand bij moeten halen om het op te lossen.
Die zal dan denk ik alles gaan doormeten opnieuw of geheel nieuw gaan aansluiten, commentaar leveren op mijn slordigheid(terrecht) en me dan nogmaals geheel gaan afbranden, maar dat heb ik er wel voor over om het op te lossen. :roll: :oops:
Dus als er iemand meeleest op dit Forum en die tijd en kennis heeft om dit aan te pakken.
Deze is van Harte welkom. Tegen vergoeding uiteraard als het opgelost wordt. Voor niks gaat uiteindelijk de zon op en werken de vrijwilligers bij PCN, :mrgreen:
Maar goed op de + zijde komt de aansluiting vanaf het kontakt. Hier staat bij omgedraaide kontaktsleutel stroom op. De andere draad gaat naar de ontsteking. Wel en dan zou die het moeten doen. Maar nee dus.
Wat Dirk zegt over die aansluiting, als je bij m,n pickup ziet hoe die bedrading zit, nog de oude canvas en vet en smerig. Die doet het gewoon.
Maar ik zal deze aansluiting morgen nog wel controleren. Het moet wel zoiets zijn. :!: :?:
Maar kan je de Bobine ook aangesloten controleren buiten de ontsteking om? Ik heb nu die van de pickup erin zitten en aangesloten. Maar kan ik meten wat hij nu doorgeeft?
Ik heb een mulitmeter!
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Berichtdoor Harrie » 07 maart 2011, 23:21

oh ja, Jan, de aandrijving onderaan de verdeler heeft zo'n palletje dat in de as van de oliepomp- /verdeleraandrijfas valt.
Die kan er maar op 1 manier in, want die is uit het midden geplaatst :!:
Als dat niet goed zit, kan de verdeler niet diep genoeg in de vatting zakken en wordt de verdeleras niet of niet goed aangedreven.

check dat eens ? of weet je dat je dat uit eerdere ervaringen goed hebt gedaan ?

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

verdeler

Berichtdoor jan-03 » 07 maart 2011, 23:32

Ik ga morgenochtend nogmaals zoeken naar een oorzaak, alles nog een keer uitelkaar. Je weet dat de ruimte ook beperkt is om te werken, Harrie dat is niet echt een werkplek van iemand van 1.94m en 200pond schoon aan de haak :mrgreen:
En de moertjes waar de bedrading mee vast zit :!: :!: :!:
sleuteltje 7 en 8. Kan het nog kleiner :?:
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Berichtdoor Harrie » 07 maart 2011, 23:35

tja, dat is M4 (Sleutel 7 ) en M5 (Sleutel 8 ) . 't is geen tractor of leopard-tank... :mrgreen: :mrgreen:

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: verdeler

Berichtdoor risky » 08 maart 2011, 01:19

janbachee schreef:Ik ga morgenochtend nogmaals zoeken naar een oorzaak, alles nog een keer uitelkaar. Je weet dat de ruimte ook beperkt is om te werken, Harrie dat is niet echt een werkplek van iemand van 1.94m en 200pond schoon aan de haak :mrgreen:
En de moertjes waar de bedrading mee vast zit :!: :!: :!:
sleuteltje 7 en 8. Kan het nog kleiner :?:
gr Jan


het kan niet zo moelijk zijn Jan

een makkelijker system is er niet
mocht het helemaal niet lukken
dan kom ik de afsluitdijk wel ff over :mrgreen:

ik zie je inderdaad al zitten tussen de stoelen van de j7
dat is echt krapjes :lol:
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Makkelijker systeem is er niet.

Berichtdoor jan-03 » 08 maart 2011, 18:18

Die steek ik in m,n zak dank je wel Dirk. :mrgreen:
Maar ik kom er niet uit. Hij krijgt prik, condensator getest, mobine getest.
verdeler zit er goed in en diep genoeg! 8)
stroomaansluiting op verdeler is geisoleerd, en maakt goed contakt met de condensator. puntjes gaan open, rotor zit goed.
Maar geen vonk. Kan er nog iets zijn wat sluiting maakt of juist niet.
Verdeler kan er inderdaad maar op 1 manier in zakken Harrie, maar dat zat goed. Althans in mijn beleving natuurlijk want er is iets wat niet goed is :!: :?: Iemand een gouden tip en anders Dirk dan Jeeezeeven je maar richting Workum en zwaai met het toverstokje :mrgreen:
gr :mrgreen: Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Berichtdoor hendrika » 08 maart 2011, 20:22

op het moment dat de puntjes open staan, maakt het stekkertje aansluiting dan contact met de aarde?
stekkertje los, multimeter op weerstand-stand of biep-stand, meten tussen stekker aansluiting en kaal iets op je blok of een kaal plekje ergens......
Laatst bijgewerkt door hendrika op 08 maart 2011, 20:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Berichtdoor hendrika » 08 maart 2011, 20:24

op het moment dat de puntjes open staan, maakt het stekkertje aansluiting dan contact met de aarde?
stekkertje los, multimeter op weerstand-stand of biep-stand, meten tussen stekker aansluiting en kaal iets op je blok of een kaal plekje ergens......
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Ontsteking of eigenlijk het ontbreken ervan

Berichtdoor jan-03 » 08 maart 2011, 21:10

De aansluiting op de verdeler van de condensator/mobine zit aan de binnenkant verbonden met het beweegbare deel van de contaktpuntjes.
en is geisoleerd van de massa.
Zodra je de sleutel op kontakt zet en het beweegbare deel door de rotor vrij komt van het vaste deel van de kontaktpuntjes meet ik gewoon c.a 12 volt. :wink:
Als je dan het bovenste deel wat ronddraaid er op drukt even zoeken of hij goed in de groef valt. Dan even starten om te kijken of hij goed zit en ronddraaitt.
Dan de verdeelkap erop en bougiekabels goed.
Dan zou ik vonk moeten hebben.
De condensator heb ik op de pickup gecontroleerd en ook de bobine.
Met andere woorden ik kan het probleem niet ontdekken :evil:
Het aparte is dat ik geen probleem had. Dit is ontstaan nadat ik een nieuwe verdeler compleet heb gemonteerd.
Ik ga Barcelona-Arsenal kijken, even wat anders.
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Ontsteking of eigenlijk het ontbreken ervan

Berichtdoor risky » 08 maart 2011, 21:54

janbachee schreef:De aansluiting op de verdeler van de condensator/mobine zit aan de binnenkant verbonden met het beweegbare deel van de contaktpuntjes.
en is geisoleerd van de massa.
Zodra je de sleutel op kontakt zet en het beweegbare deel door de rotor vrij komt van het vaste deel van de kontaktpuntjes meet ik gewoon c.a 12 volt. :wink:
Als je dan het bovenste deel wat ronddraaid er op drukt even zoeken of hij goed in de groef valt. Dan even starten om te kijken of hij goed zit en ronddraaitt.
Dan de verdeelkap erop en bougiekabels goed.
Dan zou ik vonk moeten hebben.
De condensator heb ik op de pickup gecontroleerd en ook de bobine.
Met andere woorden ik kan het probleem niet ontdekken :evil:
Het aparte is dat ik geen probleem had. Dit is ontstaan nadat ik een nieuwe verdeler compleet heb gemonteerd.
Ik ga Barcelona-Arsenal kijken, even wat anders.
gr Jan



pm

me anders ff voor een afspraak te maken

dan kijken we samen ff

mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Berichtdoor Harrie » 08 maart 2011, 22:18

Jan, je hebt toch niet de verdelerkap er scheef afgehaald en het middelste koolstiftje bovenin afgebroken ?

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor jan-03 » 09 maart 2011, 00:11

@ Harrie.
Nee, ook daar heb ik naar gekeken het koolstifje is goed veert enz.

@ Dirk ik stuur je wel een berichtje.
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Berichtdoor risky » 09 maart 2011, 10:17

het gaat weer goed komen :D
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Berichtdoor Peter J7 » 12 maart 2011, 22:53

Even een update:

Heb de afgelopen dagen flink doorgewerkt. Heb niet alles gedaan wat ik wilde doen maar goed. De bus moet ook weer van zijn plek (staat een andere oldtimer te blokkeren die nu niet weg kan). De motor zit er nu in en is grotendeels weer aangesloten. Nog een dagje werk (wat slangen, radiateur, aluminium plaat voor bobine, etc.. ) en dan probeer ik hem eens te starten.... :D

Ik merk nu wel al dat de motor erg strak ligt. Dus amper beweging in het blok als ik er tegenaan duw. Dit baart mij wat zorgen want volgens mij krijg ik hierdoor die heftige resonanties. Iemand tips? :oops:

Gr. Peter J7 Lacoste
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor risky » 13 maart 2011, 10:40

@peter

heb je nieuwe motorrubbers gebruikt?
hangt je uitlaat goed vrij?
die kan hem ook strak houden
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Berichtdoor Peter J7 » 13 maart 2011, 11:12

@Risky:

Ja, nieuwe motorsteunen / rubbers. Dat zijn van die baksteunen (1846.16) waarvan het opstaande randje is afgezaagd. Dat kon blijkbaar..... (na contact met Ko de Fouw).

De uitlaat hangt los van de bodemplaat en al. Het blok lag ook al zo strak toen de uitlaat er nog niet aan zat.... Ik heb de motor erin gereden, vast gezet aan de bak, de voorste steunbalk v/d motor incl. nieuwe motorsteunen eronder gezet en daarna gelijk gecheckt hoe strak het blok lag. Dat was dus gelijk erg strak en daarom zit ik steeds met de motorsteunen in mijn hoofd als euvel.


Op pagina 4 en 5 van deze thread had ik dit probleem ook al genoemd (toen nog met het oude blok erin) dus ik zal er niet te lang over doorgaan.
Ik ga eerst maar alles aansluiten en proberen te starten. Als hij loopt zie ik vast beter wat het probleem is.
Uiteraard sta ik open voor adviezen en tips!

Groeten, Peter J7
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

Berichtdoor risky » 13 maart 2011, 11:37

ik denk dat het wel los loopt peter
als het blok en bak in de rubbers hangt
kan hij haast niet resoneren
dat strak hangen komt denk ik gewoon door de verse rubbers
ben benieuwd naar het eindreseltaat
mvg
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Berichtdoor Harrie » 13 maart 2011, 12:26

volgens mij is er nix mis mee als het blok strak vast ligt, zeker als je dat contateerd
door de motor met de hand heen en weer te duwen.
die kromme balk onder de versnellingsbak verdenk ik dan eerder als veroorzaker v.d. resonantie.
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Peter J7 » 17 maart 2011, 11:37

Gisteren de laatste onderdelen van de J7 gemonteerd en ik was in de overtuiging dat alles gewoon zou werken zonder al te grote problemen. Beetje te positief bleek... :cry:

Tot starten ben ik niet eens gekomen. Bij het vullen de radiateur en koelcircuit met koelvloeistof kwam er na 5 liter ineens een flinke stroom koelvloeistof onder mijn J7 vandaan. Ik hoopte op een vergeten slang of een kapotte slangklem maar helaas. De koelvloeistof kwam van de waterpomp (midden onder). Met mijn hand voelde ik daar iets wat voelt als een borgklem of zo bungelen. Kan dat zijn?

In ieder geval moest ik de radiateur weer demonteren (je wordt er wel steeds handiger in dus dat scheelt) en de resterende liters koelvloeistof in een emmertje opvangen. Ik heb nog een waterpomp liggen inclusief pakking dus die zal ik er sowieso maar opzetten. Dat had ik eerder niet gedaan omdat ik niet begrijp hoe je nu die poulie en fan van de pomp afkrijgt omdat alles natuurlijk draait... (tijd voor nog meer boeken :wink: ). Ik kan natuurlijk ook nog van de XC7P de hele unit pomp / fan / poulie overzetten en die nieuwe pakking er tussen doen.

Ach ja, het was een lange dag met een minder positief einde dan gehoopt. Op de terugweg naar huis ook nog een wiellager van mijn Volvo 240 kapot gereden.....:evil: ... komt allemaal goed :!:

Groet, Peter J7
Vouloir c'est pouvoir.

Peugeot J7 PZ10
Peugeot 206 XR
Avatar gebruiker
Peter J7
 
Berichten: 798
Geregistreerd: 13 jul 2009, 11:27
Woonplaats: Tilburg

waterpomp

Berichtdoor jan-03 » 17 maart 2011, 12:54

@ peter
Sneue boel deze tegenvaller, ook ik weet niet hoe de poellie eraf moet.
Ik heb een zelfdenkende Fin de ik wil plaatsen( voor de pickup) maar de lagers zijn rauw. :cry:
Er zitten er 2 in en voorste moet eruit. Die is beschadigd.
Dan moet de poellie eraf.
Hij is konisch met zo's maantje ertussen als borg . Hij zal dus wel met behulp van een poellietrekker eraf moeten. Ik heb er wel 1 maar deze is te klein. :( Ik zal hiervoor een grotere aanschaffen.
Ik heb hem nu ingespoten met spray om hem los te weken.
Ook op de J7 wil ik dit wel plaatsen als het bij de pickup gaat voldoen.
Ik heb er een vaste op zitten volgens mij. In mijn werkplaatsboek staat wel een zelfdenkende volgens mij.
De waterpomp van de J7 moet er waarschijnlijk toch ook even af want de pakkingen zijn volgens mij ook niet meer goed.
tekening waterpomp:
Afbeelding
gr Jan
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Berichtdoor risky » 17 maart 2011, 13:06

volgens mij de centralebout los draaien zit in het midden v/d koelvin
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

VorigeVolgende

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten