de
nieuwe verdeler is compleet af fabriek voorgemonteerd, daar kan het niet aan liggen, denk ik.
Heb je de draden aan de bobine goed zitten? 15 is plus-kant vanaf contactslot. Vaak staat er ook een
+ bij.
De draad aan de minkant van de bobine loopt naar de verdeler.
dit, aangezien de oude verdeler ook geen vonk meer geeft..
loop dus even in gedachten ná, wat je veranderd / gedemonteerd hebt.
2) staat de verdeler goed gepositioneerd en de bougiekabels op de juiste manier er in?
Draai de motor zodat het kerfje in de poulie bij het gleufje van 8graden voorontsteking staat.
Dan staat cylinder 1 of 4 op ontsteking. dit kun je nagaan door te kijken of de kleppen van cyl. 1 óf 4 op tuimelen staan.
staat 4 op tuimelen, dan heeft cyl 1 ontsteking.
Kijk nu naar welke kant de rotor wijst. De aan die zijde liggende aansluiting in de verdelerkap moet dan
met bougiekabel naar cyl. 1
Vervolgens alle andere bougiekabels op volgorde 1-3-4-2 aansluiten.
Bij klassieke Peugeot's is de cylinder aan koppelingszijde cylinder 1 !
Als de poulie op voorontsteking staat, kun je de verdeler ook meteen statisch op tijd zetten,
draai ( contact aan, en met een proeflampje tussen
- (MIN) van de bobine én massa,
de verdeler langzaam tegen de draairichting in, tot het proeflampje aan gaat. Verdeler vast zetten.
De draairichting staat met een pijl op de zijkant, je kunt het ook voelen aan de rotor,
de richting in welke je de rotor kunt verdraaien ( tegen veerdruk in ) is de draairichting.
grt, Harrie
p.s.:ik vind het wel vervelend dat het je niet meteen gelukt is....