Mijn J9 Camper 5.8 meter verlengd

Voor D3, D4, J7, J9.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Mijn J9 Camper 5.8 meter verlengd

Berichtdoor risky » 07 aug 2013, 21:02

Weer terug in west friesland had wat panne met de J9 :evil:
Dus weer ff klussen en weer weg :mrgreen:
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Mijn J9 Camper 5.8 meter verlengd

Berichtdoor risky » 29 jun 2016, 21:42

Zo.. Ik heb de camper weer boven water gehaald.
Na 4 jaar in de kas opgeslagen is de zin weer gekomen.

De eerste tegenvaller heb ik al op zak, muisen....

Maar dat maakte het direct aanslaan van de motor weer een beetje goed.
Alleen geen remmen en koppeling meer pfff.

Bij een J9 is dit schijnbaar niet gescheiden terwijl me bij staat dat het koppeling vloeistof potje apart binnen zat maar dat kan ik fout hebben. In iedergeval is de hoofd koppeling cilinder lek en heeft ook mijn remsysteem leeg getrokken.

Heeft toevallig iemand nog zo'n vloeistof bakje en hoofdkoppeling cilinder liggen ?

Hier een filmpje de eerste start in 4 jaar

View My Video
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Mijn J9 Camper 5.8 meter verlengd

Berichtdoor yaay7 » 30 jun 2016, 11:09

Niiice dat ie weer de weg op gaat! :D Die muizen, tja, na 4 jaar is een grote schoonmaak toch nodig. De kadavers komen wel tevoorschijn haha. Remmen en koppeling is minder.. heb niets liggen dat je zoekt helaas. In de vier jaar niet terug gegaan om hem even te starten?
Ivo Vastré Photography
www.ivovastre.com
Avatar gebruiker
yaay7
 
Berichten: 243
Geregistreerd: 10 apr 2012, 18:50
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Mijn J9 Camper 5.8 meter verlengd

Berichtdoor risky » 30 jun 2016, 12:48

Echt erg maar nee dit was de eerste keer in 4 jaar :mrgreen:
En de eerste keer dat ik heb weer zag enkel de stalling betaalt
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Mijn J9 Camper 5.8 meter verlengd

Berichtdoor hendrika » 03 jul 2016, 21:41

mooi hoor!
grappig - moest vandaag nog aan je denken toen ik een bordje 'kofferbakmarkt wervershoof' langs de weg zag staan. :D

bij (onze) j7 zit een gedeelte van het remsysteem op het ene potje en een andere gedeelte met de koppeling (middels t-stuk) op het andere potje.nou ja het is een dubbel potje dus meer een ander gedeelte van het potje.
hier is ook de onderste zuigers van de remklauw op een andere circuit als de bovenste zuigers (zover ik mij kan herinneren).

naar van je koppeling en remmen. Ik heb zelf een potje van een kever erop gezet, makkelijk aan te passen, goed koop en makkelijk te krijgen (dus bij het eerste scheurtje zet ik er weer een nieuwe op).
dit kever ding is helaas wel zonder sensor maar fiat 500 heb je wel dubbel met sensor. dan gaat je lampje ten minste aan als hij in de stalling staat te lekken :mrgreen:

koppelingscilinder kun je revisiesetjes voor halen die zijn nog te betalen.... zag ook hoofdkoppelingscilinder bij franzose voor 4 tientjes (als die ook op je j9 past) en hulp ook voor die prijs (mocht je die ook meteen mee willen pakken...)

maar hop kleine dingetjes fixen, beetje schoonmaken en genieten maar!
Avatar gebruiker
hendrika
 
Berichten: 1028
Geregistreerd: 19 jul 2006, 23:24

Re: Mijn J9 Camper 5.8 meter verlengd

Berichtdoor risky » 04 jul 2016, 00:29

Ik ben inmiddels weer met 4 dingen tegelijk bezig :mrgreen:

Maar heb bij ilbrink een 2e hands hoofdkoppeling cilinder gehaald die gaat er van de week op.
De remmen werken weer de lekkage kwam uit de hoofdkoppeling cilinder daar miste ik ook wat tectyl en lak.

Ook ben ik bezig om een omnistore luifel cassette op de camper aan het monteren.

En een zonnepaneel die de huishoud accu weer van stroom zou moeten voorzien helemaal bij houden zal hij het niet maar alle kleintjes helpen
Zeker onderweg .

Ha ha de befaamde kofferbak markt in Wervershoof in het nesbos. Dat is een leuk dagje uit leuke spulletjes te vinden :D
Ik mag daar graag even neuzen Hendrika.

Dit gaat de eerste keer worden dat hij over de grens gaat sinds 2008, De plannen zijn om door Frankrijk heen te trekken en een weekje Disney voor de meiden.
Wie er nog tips voor Frankrijk heeft zoals boeren sta plaatsen of leuke plekjes die zijn altijd welkom voor deze beginnende camperaar die de camper al vanaf 2008 heeft en er in al die jaren 2300 km mee heeft gereden ha ha ha
mvg
Dirk
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Mijn J9 Camper 5.8 meter verlengd

Berichtdoor Rob & Sandra » 04 jul 2016, 18:39

Hey Dirk,

Leuk verhaal man :D (helaas kan ik de foto's niet zien)
Ik hoop dat je er veel (vakantie) plezier van mag hebben.
En dat je hem snel weer rijklaar hebt.
Ik zelf zoek ook nog zo'n potje want de mijne scheurt ook al aan alle kanten, dus daar kan ik je niet aan helpen.
Wat betreft Frankrijk. Als je langs de kust terug rijd ( le Havre tot aan Calais of Oostende of iets verder door ri de Normandiekust) heb je genoeg leuke plekjes om met de camper te staan. Het rijden is daar leuk en relatief rustig. Allemaal kleine baaitjes met leuke kleine franse dorpjes. En onderweg ook genoeg toeristische bezienswaardigheden bijv Étretat of Saint Malo (maar dat is in het hoogseizoen wel heel druk)

Hebben deze binnendoor route zelf ook gereden vorig jaar met onze J7 toen we terug kwamen uit Brittanië.
Naar mate je dichter bij België komt worden de stranden steeds groter en meer zand ipv rots en rif.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Wij gaan iig over een paar weken weer met de J7 naar Brittanië, dus wie weet treffen we elkaar nog onder weg.

Succes met klussen en alvast een hele fijne vakantie.

Gr Rob
Rob & Sandra
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 31 jul 2014, 21:46
Woonplaats: Beilen

Re: Mijn J9 Camper 5.8 meter verlengd

Berichtdoor risky » 10 jul 2016, 10:43

Rob & Sandra schreef:Hey Dirk,

Leuk verhaal man :D (helaas kan ik de foto's niet zien)
Ik hoop dat je er veel (vakantie) plezier van mag hebben.
En dat je hem snel weer rijklaar hebt.
Ik zelf zoek ook nog zo'n potje want de mijne scheurt ook al aan alle kanten, dus daar kan ik je niet aan helpen.
Wat betreft Frankrijk. Als je langs de kust terug rijd ( le Havre tot aan Calais of Oostende of iets verder door ri de Normandiekust) heb je genoeg leuke plekjes om met de camper te staan. Het rijden is daar leuk en relatief rustig. Allemaal kleine baaitjes met leuke kleine franse dorpjes. En onderweg ook genoeg toeristische bezienswaardigheden bijv Étretat of Saint Malo (maar dat is in het hoogseizoen wel heel druk)

Hebben deze binnendoor route zelf ook gereden vorig jaar met onze J7 toen we terug kwamen uit Brittanië.
Naar mate je dichter bij België komt worden de stranden steeds groter en meer zand ipv rots en rif.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Wij gaan iig over een paar weken weer met de J7 naar Brittanië, dus wie weet treffen we elkaar nog onder weg.

Succes met klussen en alvast een hele fijne vakantie.

Gr Rob


ha dank voor je reactie de plannen waren idd om richting normandie te gaan rond de 20e.
Het gaat nog niet soepel met het opgang brengen van de J9 :-|
De tijd hè en het stil staan heeft de J9 niet goed gedaan helaas na de vakantie zal er weer flink gelast moeten worden..
Vooral rond de pet zeg maar geen reden voor afkeur maar de roest gaat gewoon gestaag door al staat hij droog.
Ik ben nu bezig de cassette van omnistore van 3m80 te monteren ook dat is lastig omdat de bestaande bevestiging niet past op een J9.
Maar het is wel een prè om deze erop te hebben foto`s volgen :D
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Mijn J9 Camper 5.8 meter verlengd

Berichtdoor LonnekeNL » 21 sep 2016, 15:02

Hoi Risky,

ik kan de foto's die al eerder zijn geplaatst niet zien of openen. Maar wij zijn op zoek naar verlengde J7 en ben dus erg benieuwd naar jouw J7.
Heb je foto's?

groetjes
Lonneke
Let's enjoy life!
Avatar gebruiker
LonnekeNL
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 25 jan 2016, 12:51

Vorige

Keer terug naar J7/J9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten