Hèhè, de bak zit op zijn plek. Nu maar eens een testritje maken. De koppeling ontluchten was weer verwarrend omdat er lucht blijft zitten bovenin. Dus even zoeken op het forum en na een dag wachten deed ie het wel.
De ontbrekende veerring van een synchromesh heb ik geleend van de 4bak en de schakelvork van de 1/2 is nu met dank aan J7Rutger gelast. Ik benieuwd of dat lang mee gaat.
De pakking voor het achterdeksel was geheel aan flarden dus die heb ik zelf nieuw gemaakt.
Het km teller verhaal heb ik nu opgelost door het complete differentieel van de 4 bak over te zetten. De vertanding is op het oog hetzelfde en het lijkt goed te passen. Zo komt ook het tandwiel voor de km tellerkabel mee. De eindoverbrenging wordt hierdoor wel ietsje zwaarder (8/46 ipv 8/47) maar in theorie zou dat slechts 3 km/u schelen in de hoogste versnelling.
We gaan het beleven!
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk