Meldingen op topics

Lees vooral ook de FAQ en de disclaimer.
Ook voor vragen en verzoeken aan de moderators kun je hier terecht.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Meldingen op topics

Berichtdoor Maarten Deen » 05 jul 2017, 07:14

Ik zie wel eens topics die dubbel aangemaakt zijn. Daar maak ik dan een melding van, maar het is hoogst zelden dat daar iets mee gedaan wordt.
Zo ook met deze twee topics: viewtopic.php?f=68&t=30110 en viewtopic.php?f=45&t=30111 . En nu zie je dat in beide topics geantwoord wordt. Dat is preces de reden dat ik de melding maak dat een topic dubbel geopend is, want het is een stuk overzichtelijker als dergelijke reacties in één topic staan.

Waarom wordt dit niet opgepakt? Deelt het moderatorteam deze visie niet of is er te weinig mankracht om hier naar te kijken?
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Re: Meldingen op topics

Berichtdoor beeperhorrie » 05 jul 2017, 07:50

Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Wat ik ook wel bron voor verbetering vind is dat er best wel veel mensen op het forum komen die één vraag stellen zonder eerst eens het forum door te lezen en zich niet voorstellen. Vervolgens blijkt dat ze nooit meer inloggen na het stellen van de vraag, de enige die ze ooit stellen maar kennelijk lezen ze het antwoord dus nooit.
Het is toch mogelijk om nieuwe mensen op het forum zich verplichten zich eerst voor te stellen en dat ze pas na (bijvoorbeeld) 5 dagen elders kunnen posten. Als ze echt interesse hebben en misschien zelfs alleen maar voor een probleem met hun wagen komen dan is de kans toch groter dat ze eerst eens het forum zullen doorzoeken.
Afbeelding
Avatar gebruiker
beeperhorrie
 
Berichten: 593
Geregistreerd: 31 jul 2015, 08:46

Re: Meldingen op topics

Berichtdoor Maarten Deen » 14 jul 2017, 08:00

Dat er ook geen reactie van de forumbeheerders komt doet me denken dat ze te veel te doen hebben (of met te weinig zijn) of dat ze het helemaal niet kunnen boeien. Een kleine reactie of meldingen op zulke topics nodig zijn of dat het helemaal geen probleem is dat mensen dubbelposten zou wel fijn zijn. Als de forumbeheerders te veel op hun bordje hebben wil ik me best aanmelden als vrijwilliger.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden

Re: Meldingen op topics

Berichtdoor Gilletti » 14 jul 2017, 08:47

Ik denk dat de huidige moderators nog minder op het forum te vinden dan de gemiddelde actieve gebruiker. :roll:
Sommige moderators zijn zelfs al jaren niet meer ingelogd geweest. Maar als je er geen tijd of zin meer voor hebt, leg die taak dan neer.
Uiteraard is het ook wel een taak van de beheerder om dat levend te houden.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Meldingen op topics

Berichtdoor risky » 18 aug 2017, 18:26

Goedenmiddag.

Ik was op vakantie maar er zijn inderdaad te weinig moderatoren actief op het forum.
Deze mening deel ik.

Gelukkig is dit een forum wat weinig zorg en ingrijpen vraagt en waar de mensen gemoedelijk zijn.

Wat mij betreft kunnen er nieuwe moderators aangetrokken worden om de 2 actieve moderators te ondersteunen om het forum leesbaar te houden.

Dit is te veel werk voor 2 moderatoren.

Een betere verdeling zal wenselijk zijn.

Maar daar ga ik niet over ik ben niet de beheerder.

De beheerder moet de leden die willen modereren gebruikersrechten en toestemming geven.



Mvg

Dirk (risky)
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Meldingen op topics

Berichtdoor Jeetje » 21 aug 2017, 12:32

Ik check ook geregeld het forum en wil dan nog wel eens een topic verwijderen dat 2 keer is geopend. Als er echter in beide topics is/wordt gereageerd, sluit ik er eentje (ik weet namelijk niet hoe ik 2 topics moet samenvoegen :oops: ).
En ik gooi ook geregeld van die reclame-topics weg.

Ik ben echter niet dagelijks op het forum; hooguit wekelijks...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Meldingen op topics

Berichtdoor Gilletti » 21 aug 2017, 13:20

Jeetje schreef:(ik weet namelijk niet hoe ik 2 topics moet samenvoegen :oops: ).


Dat kan/kon ook niet.
Opknippen kan wel maar niet samenvoegen. Tenzij je tekst gaat knippen en plakken en er eentje vervolgens weggooit.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Meldingen op topics

Berichtdoor Mockenrue » 22 aug 2017, 02:11

risky schreef:Ik was op vakantie maar er zijn inderdaad te weinig moderatoren actief op het forum.
Deze mening deel ik.

Gelukkig is dit een forum wat weinig zorg en ingrijpen vraagt en waar de mensen gemoedelijk zijn.

Wat mij betreft kunnen er nieuwe moderators aangetrokken worden om de 2 actieve moderators te ondersteunen om het forum leesbaar te houden.

Dit is te veel werk voor 2 moderatoren.


Iedereen is z'n vakantie gegund, en ik onderschrijf de stelling ''Wat mij betreft kunnen er nieuwe moderators aangetrokken worden om de 2 actieve moderators te ondersteunen om het forum leesbaar te houden. Dit is te veel werk voor 2 moderatoren."

Wat wel discutabel is, is de stelling "Gelukkig is dit een forum wat weinig zorg en ingrijpen vraagt en waar de mensen gemoedelijk zijn."

We hadden ooit eens een eensgezinde community. Toen kwam er een omstreden topic, waarin een topic moderator in het nauw kwam. Dit leidde tot een polarisatie van forum leden. Met als gevolg een schisma van broeders. Long-time friends werden ineens gedwongen om de keuze te maken tussen een nieuw forum, of blijven bij het oorspronkelijke forum.

Het is misschien wat te makkelijk om te oordelen dat de "blijvers" wat gemoedelijker zijn, en weinig zorg en ingrijpen vragen.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Meldingen op topics

Berichtdoor risky » 24 aug 2017, 17:36

Mockenrue schreef:
risky schreef:Ik was op vakantie maar er zijn inderdaad te weinig moderatoren actief op het forum.
Deze mening deel ik.

Gelukkig is dit een forum wat weinig zorg en ingrijpen vraagt en waar de mensen gemoedelijk zijn.

Wat mij betreft kunnen er nieuwe moderators aangetrokken worden om de 2 actieve moderators te ondersteunen om het forum leesbaar te houden.

Dit is te veel werk voor 2 moderatoren.


Iedereen is z'n vakantie gegund, en ik onderschrijf de stelling ''Wat mij betreft kunnen er nieuwe moderators aangetrokken worden om de 2 actieve moderators te ondersteunen om het forum leesbaar te houden. Dit is te veel werk voor 2 moderatoren."

Wat wel discutabel is, is de stelling "Gelukkig is dit een forum wat weinig zorg en ingrijpen vraagt en waar de mensen gemoedelijk zijn."

We hadden ooit eens een eensgezinde community. Toen kwam er een omstreden topic, waarin een topic moderator in het nauw kwam. Dit leidde tot een polarisatie van forum leden. Met als gevolg een schisma van broeders. Long-time friends werden ineens gedwongen om de keuze te maken tussen een nieuw forum, of blijven bij het oorspronkelijke forum.

Het is misschien wat te makkelijk om te oordelen dat de "blijvers" wat gemoedelijker zijn, en weinig zorg en ingrijpen vragen.



Het was geen oordeel,

Maar ik word er wel moe van dat als er gewoon netjes geantwoord wordt er altijd wel weer wat op aan te merken valt.

Het loopt zoals het loopt ik heb er totaal geen hand in. Wat mij betreft komen er wat mensen bij en worden de rollen wat beter verdeeld.

Neem actie en mail de beheerder/eigenaar met de vraag kan ik moderator worden.

Van de kantlijn commentaar geven help niet
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Meldingen op topics

Berichtdoor risky » 24 aug 2017, 17:54

Gilletti schreef:
Jeetje schreef:(ik weet namelijk niet hoe ik 2 topics moet samenvoegen :oops: ).


Dat kan/kon ook niet.
Opknippen kan wel maar niet samenvoegen. Tenzij je tekst gaat knippen en plakken en er eentje vervolgens weggooit.



Ja, ik kan ze wel samenvoegen maar dan moet je zelf alleen het topic onderwerp er opnieuw boven zetten.

Rechts onderin bij de moderator opties staan de mogelijkheden om dit te doen.

Ik weet alleen niet of je dezelfde moderator rechten hebt als mij.

Er zitten meerdere gradaties in
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Meldingen op topics

Berichtdoor Brownie » 24 aug 2017, 20:24

Ik wil ook wel actiever moderen, maar ik heb alleen rechten op het 505 subforum.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert


Keer terug naar Mededelingen over het forum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten