Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Lees vooral ook de FAQ en de disclaimer.
Ook voor vragen en verzoeken aan de moderators kun je hier terecht.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor matthijsb » 14 feb 2015, 19:35

Heeft het niet wat om foto's op het forum te uploaden?
Nu verdwijnen er zo nu en dan foto's uit topics omdat de site die verwijderd heeft of zo iets, een beetje zonde vind ik.
Er zijn meerdere fora waar ik op zit waar ze foto's op een eigen server/het eigen forum laten uploaden, op die manier blijven foto's altijd bewaard en dus topics compleet.
matthijsb
 
Berichten: 48
Geregistreerd: 12 sep 2010, 03:17
Woonplaats: Pingjum

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor Steven- » 14 feb 2015, 20:29

Volgens mij is dat niet handig:
*Het kost schijfruimte.
*Het heeft volgens mij juridisch ook een aantal gevolgen; je bent als forum dan aansprakelijk voor de content die geüpload wordt door de gebruikers.

Je kunt als gebruiker wel kiezen voor een betrouwbare plaatjeshoster die niet zijn URLs recyclet na een x aantal jaar (Tinypic doet dit bijvoorbeeld). Goede voorbeelden van betrouwbare hosters zijn denk ik Imgur.com, Photobucket, Flickr en Picasaweb. Plaatje daar uploaden, met de rechtermuisknop klikken op de afbeelding, afbeeldings-URL kopiëren en die plakken op het forum tussen [img]x[/img].
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor Mockenrue » 15 feb 2015, 01:45

En het vehoogt de/het traffic van het forum enorm, wat weer in rekening gebracht kan worden door de hoster van dit forum aan de forum-beheerder, als de bandwidth overschreden wordt.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor mootro » 18 feb 2015, 18:51

Even aan aanleun topic. Een 'Verborgen Link' :?:

Kan ik een 'verborgen' link maken? Bijv. ik maak een tekst met: Voor een overzicht klik hier. En dat ik dan achter hier de link naar de URL verberg/koppel. Dat staat en leest wel zo rustig in de tekst.
Geen ellenlange URL strings meer in de tekst als bijv. http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=41&t=26797 8)

Cees
mootro
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 13 feb 2015, 15:48

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor Sharknose » 18 feb 2015, 18:54

Ja, dat kan. Door gebruik te maken van een leuke url, kan ook met de URL-knoppen bovenaan de message composer.

Greetz,
Walter.
Peugeot geschiedenis: Peugeot 305 GTX (2x), Peugeot 205 Jubilée, Peugeot 407 2.0i XS, Peugeot 306 Cabriolet Roland Garros, Peugeot 508 e-HDi BLE. Nu: BMW e21-323i '80 en BMW e91-325dA M-Sport '10
Avatar gebruiker
Sharknose
 
Berichten: 123
Geregistreerd: 16 maart 2013, 12:59

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor Steven- » 18 feb 2015, 19:30

Tip: citeer Sharknose even en dan zie je hoe hij de URL plaatst onder de woorden ''een leuke url'' :wink:

[url=te plaatsen link]te plaatsen tekst die gelinkt moet worden[/url]
Laatst bijgewerkt door Steven- op 19 feb 2015, 11:29, in totaal 1 keer bewerkt.
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor mootro » 19 feb 2015, 11:22

Wow Antwoord op GTI snelheid.
Dank aan beiden.
Mvg Cees
mootro
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 13 feb 2015, 15:48

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor Steven- » 05 maart 2015, 21:51

Vraagje!

Ik ontving van een forumgebruiker een PB waarin hij vertelde dat hij de afbeeldingen in mijn berichten niet kan zien. Ik gebruik zelf Imgur als plaatjeshoster en in combinatie met Mozilla Firefox als browser schijnt dat problemen op te leveren. Zelf kan ik de plaatjes wel zien in Internet Explorer en Chrome.

Neem bijvoorbeeld deze draad als voorbeeld. Zijn er meer forumgebruikers die de plaatjes van mij niet kunnen zien? Kunnen jullie ook aangeven welke browser jullie gebruiken?

Alvast bedankt voor uw input!
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor figlio del commesso » 05 maart 2015, 22:44

Firefox 36.0.1 , geen probleem om je plaatjes te zien. Lijkt me eerder een lokaal probleem van de gebruiker. (een werkgever die imgur blokkeert oid.
Avatar gebruiker
figlio del commesso
 
Berichten: 374
Geregistreerd: 17 aug 2005, 10:07
Woonplaats: Vught, n-Br

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor Steven- » 09 maart 2015, 12:37

Oké, dank voor je reactie. Bij de gebruiker doen de plaatjes in Internet Explorer het wel.
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor ppropeu » 28 mei 2015, 11:22

Ik heb sinds kort mijn foto's in de cloud van Strato en hoe ik het hier lees moet ik deze vanuit hier gemakkelijk op het forum kunnen plaatsen maar als ik het JPG bestandje ertussen plak lukt het alsnog niet, tenminste niet als ik voorbeeld druk. Een gewone link lukt wel en daarom vind ik het helemaal raar. Wat zou er mis kunnen gaan? Ik heb het juiste formaat als het goed is. Zou dit met mijn laptop te maken kunnen hebben?
Avatar gebruiker
ppropeu
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 13 mei 2015, 16:42

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor Steven- » 28 mei 2015, 11:57

Mogelijk zijn die afbeeldingen alleen in jouw eigen domein op Strato te bekijken. Foto's kun je het beste bij een openbare plaatjeshoster onderbrengen, zoals: imgur.com / mijnalbum.nl / picasa.com / flickr.com. Als je je foto's daar hebt geplaatst, klik je met de rechtermuisknop op een foto. Afbeeldings-URL kopiëren en die hier op het forum plakken tussen [img]x[/img]. Voor elke foto afzonderlijk uitvoeren.
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor superTED (DJ5) » 11 jul 2017, 14:48

http://tinypic.com

is ook een mogelijkheid
Ik zoek nog een oplossing voor hoe de borgmoer van de spanrol van mijn Peugeot Boxer los gaat:
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=46&t=30262

Bedankt voor het meedenken
(tot nu toe wel kijkers, maar jammer genoeg 0 reacties)
superTED (DJ5)
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 11 jul 2017, 11:44

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor RondeB » 11 sep 2017, 21:46

De vraag hoe een foto te plaatsen blijft maar terug komen........ Antwoorden worden er genoeg gegeven maar om de één of andere reden lukt het velen niet. Drom nu maar es een andere aanpak qua antwoord. Ik ben zelf ook een behoorlijke ICT-n00b maar apekunstjes weet ik wel aardig vast te houden 8)

Tot een paar maanden terug was ik vaste klant bij de fotohost Photobucket maar die moesten zonodig de boel omgooien richting absurd verdienmodel waardoor de halve wereld ineens geen foto's meer had op de diverse fora...tenzij een hoop geld betalen.... dus lama. Ik ben op zoek gegaan naar een andere manier en het liefst weer graties. Nouwwwwe..... die zijn er zat :-) Alleen wel met het risico dat daar op den duur ook weer zo'n whizzkid met dollartekens opduikt. We wachten af. Tis overigens wel zo dat Photobucket ook weer traditioneel z'n eigen bende niet op orde heeft :mrgreen: Als je de functie "slideshow" aanklikt zijn je foto's weer zichtbaar op een forum. 8)

Mijn zoektocht(je) bracht me bij de website http://www.imgbb.com . Een simpele foto opslagplaats met niet al te veel mogelijkheden maar goed bruikbaar voor een forum.
Zie hier de binnenkomert:

Afbeelding
Wil je wat doen zal je moeten inloggen...dus een account aanmaken of inloggen met je FB of googlacc of weet ik veel wat. Ik doe het met m'n googleacc.

Afbeelding
Ben je éénmaal binnen dan kan je albums aanmaken en uploaden. Uploaden doe je door rechtsboven op "uploaden" te klikken.

Afbeelding
Je krijgt dan dit scherm. Door op het blauwe logo in het midden te klikken kom je in je eigen pc terecht waar je de desbetreffende foto kan aanklikken.

Afbeelding
Dat gedaan verschijnt er het volgende scherm met een mini pica en de vraag in welk album je het wilt hebben. Het (publiek) wil zeggen dat je foto openbaar, dus voor iedereen zichtbaar is. Dit kan je instellen in het album. Dan het groene knoppie "upload"aanklikken en hoppa het gaat los....

Afbeelding
Het laatste scherm zegt dat het wel of niet gelukt is en geeft de insluitcode voor op het forum. Dat copieer je en plakt het in je forumverhaaltje. Die insluitcodes hebben verschillende vormen, voor ons forum moet je " volledige link BB code" hebben.

Afbeelding
Het kan zijn dat je een gigantische afbeelding krijgt op het forum...das nie handig... Ik maak de foto meestal ff kleiner voordat ik het ga uploaden. Zo'n 4MB foto van je smartphone is wat te groot. Comprimeren kan simpel door op "foto bewerken "te klikken en dan "comprimeren "te kiezen en/of "formaat wijzigen".

Afbeelding

En das alles :wink: Mij lukt het, dus jullie ook 8) Tuurlijk zijn er nog tal van andere websites mogelijk maar voor mij werkt dit prima. :D
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor bas2 » 21 mei 2018, 07:59

Wat leuk: Vanmorgen ontdekt dat de foto's van Photobucket weer zichtbaar zijn :D .
Tijdelijk zonder Peugeot
Avatar gebruiker
bas2
 
Berichten: 327
Geregistreerd: 10 apr 2010, 19:10
Woonplaats: Veenendaal

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor RondeB » 21 mei 2018, 11:06

Krijg nou wat !!! :shock: je hebt gelijk , alles is weer zichtbaar :lol: :o :shock: :mrgreen:
RondeB
 
Berichten: 2552
Geregistreerd: 03 apr 2004, 17:17
Woonplaats: ureterp

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor RobinHoed » 21 mei 2018, 12:43

Goed dat ze dit gedaan hebben. Anders was een stukje internet geschiedenis gewoon om zeep geholpen.

Kan me best voorstellen dat ze geld gaan vragen voor foto's die vanaf nu gedeeld gaan worden.

Maar zo radicaal als deze acties was niet grappig. Gelukkig alles weer zichtbaar

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
203 Fourgonnette - 1953 "Jean-Marie"
203 Berline - 1959 "Marie Louise"
404 - 1961 "Marie Antoinette"
Avatar gebruiker
RobinHoed
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 12 jul 2017, 20:50
Woonplaats: Leidschendam

Re: Hoe kan ik een afbeelding in m'n bericht plaatsen?

Berichtdoor Fatal3rr0r » 15 jun 2018, 05:27

Hoe voeg ik een geluids fragmentje toe aan een bericht?
Fatal3rr0r
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 15 jun 2018, 05:20

Vorige

Keer terug naar Mededelingen over het forum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten