Reclame en cencuur

Lees vooral ook de FAQ en de disclaimer.
Ook voor vragen en verzoeken aan de moderators kun je hier terecht.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Reclame en cencuur

Berichtdoor jan-03 » 16 aug 2011, 10:41

Met het afsluiten van Thijs over de topic reclame boven in de balk wordt ons een kans op een reactie onthouden .
Dit vindt ik een vorm van cencuur die ik niet accepteer..
Ik heb Gillette al een berichtje gestuurd dat als hij het niet erg vindt en er geen kwaad omdat hij misschien wel weet wat er gaande is dit niet voor iedereen zo is..
Ik weet nog steeds niet wat er gaande is al begrijp ik nu uit de reactie dat het heel veel voor komt!!

Ik hou er niet van en zal mij vanaf nu ook onthouden van dit forum.. Al hoe jammer ik dit vindt!!
Afspraken zijn Eenzijdig geschonden door de beheerder en heeft er geen uitleg gegeven zoals gevraagd.

gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Reclame en cencuur

Berichtdoor Gilletti » 16 aug 2011, 10:49

Afspraken zijn Eenzijdig geschonden door de beheerder en heeft er geen uitleg gegeven zoals gevraagd

Welke afspraken worden hier bedoeld?

En aangezien er geen censuur is, hierbij mijn PB reactie aan Jan.

Het zou jammer zijn als je door dit het forum zou verlaten.
Hoewel communicatie vooraf een hoop gedoe had voorkomen, is er voor zover ik me kan voorstellen geen dubbele agenda.

Ik vind (maar dat is mijn mening) dat de eigenaar van het forum (en dat is Thijs) zelf mag bepalen hoe hij het opzet. Daar is geen democratische discussie voor nodig.

Advertreerders zijn vrij gebruikelijk om kosten te kunnen dekken.
Heel veel andere fora doen dat ook.

Google ads is eigenlijk gewoon een reclame banner en niets verontrustends en ook niet geheimzinnigs.
Zoals ik in mijn reactie al aangaf kun je je niet anoniem begeven op internet. Waarschijnlijk staat je computer ook vol met cookies (soort van digitale "herinneringen") die je van bezochte sites hebt gekregen.

Hopelijk heb ik je zo wat gerust gesteld.
Ik zie geen reden om over dit onderwerp te struikelen.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Reclame en cencuur

Berichtdoor Brownie » 16 aug 2011, 10:55

Ik weet niet wat voor afspraken er zijn gemaakt, dat is allemaal binnenskamers gebeurt blijkbaar. Lijkt me dan ook dat die discussie die Harrie begon het best binnenkamers opgelost kan worden. Ik heb nog nooit een advertentie gezien, dus het maakt allemaal niks uit.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Re: Reclame en censuur

Berichtdoor thijsk » 16 aug 2011, 11:36

Toch jammer dat zo'n kleine wijziging zo'n enorme discussie teweeg brengt, dus bij deze wat toelichting;

* Het forum wordt bekostigd en gerund door vrijwilligers. Geen idee wat er in het verleden wel of niet afgesproken zou zijn, ik doe alleen het (technische) beheer en dat doe ik nu vrijwillig en gratis.
* Privegegevens van bezoekers zullen nooit doorverkocht worden aan 3e partijen. Adverteerders kunnen alleen zien wat normale (gast) bezoekers ook kunnen zien.
* De keuze voor google-ads betekent niet dat er geheime afspraken gemaakt zijn met google. Google is een grote partij in de advertentie handel, en ja ze verzamelen informatie over alle gebruikers van google diensten. Dat kun je als een nadeel zien, het voordeel is wel dat de advertenties vaker aansluiten bij de interesses van de bezoeker. Dat verhoogt de kans dat de advertentie ook echt interessant voor je is.
* Als je toch geen advertenties wil zien dan zijn er diverse manieren om deze te blokkeren.

* Censuur? Misschien kunnen we onze tijd beter in leuke topics steken? Wel zo gezellig en nuttig, toch?
Avatar gebruiker
thijsk
Technisch beheer
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 17 apr 2011, 15:20

Re: Reclame en censuur

Berichtdoor ruit'48 » 16 aug 2011, 12:45

thijsk schreef:Toch jammer dat zo'n kleine wijziging zo'n enorme discussie teweeg brengt, dus bij deze wat toelichting;

.
* Als je toch geen advertenties wil zien dan zijn er diverse manieren om deze te blokkeren.

* Censuur? Misschien kunnen we onze tijd beter in leuke topics steken? Wel zo gezellig en nuttig, toch?



Helemaal , mee eens, een ieder heeft zijn hart kunnen luchten en nu gaan we gewoon weer door.
de Fr. fora die ik zeer ergelmatig bezoek voeren ook veel reclame maar allemaal gerelateerd aan de automobiel.
Overigens wordt daar-en dat moet me echt een keer van mijn hart- heel weinig oftopic ge o.h..t !
Men blijft bij de les , dat is op ons forum wel eens anders.
Onlangs trof ik overigens nog een hele mooie opmerking aan : "arrêtez de massacrer notre belle langue française"
Dat kunnen we hier zo af en toe ook wel eens zeggen, 'française' vervangen door 'hollandaise'
Met alle respect voor de vrijwilligers die dit prachtige forum runnen !

Gr. Kees

.
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Re: Reclame en cencuur

Berichtdoor jan-03 » 16 aug 2011, 13:15

Ik heb thijs al een reactie gestuurd in een pb en het is anders dan nu wordt voorgesteld..
Omdat een pb ook prive is ga ik dit hier niet afdrukken.
Ik hoop wel dat er gedaan wordt wat ik gevraagd heb..
Gillette ik snap jou niet helemaal je stuurt me een pb en vervolgens druk je het hier af..
Maar wat ik nog kwijt wil, ik ben geen computer expert maar als het zo is dat google de ipadressen registreert en die combineert met bezoeken van dezelfde adressen aan andere site's en je zo helemaal kunnen ontleden als persoon en weten wat jou voorkeuren zijn enz enz dan is het voor mij gedaan met dit forum.
Het forum was vrij en wordt eenzijdig zonder overleg enz enz. Als ik er meer over zeg dan leg ik ook een pb op straat..

Natuurlijk heb ik groot respect voor de vrijwilligers, maar 1 ervan die de topic heeft gestart heeft geen antwoord gekregen..
De topic wordt afgesloten zonder antwoord.. De topicstarter hoorde hem in deze te sluiten lijkt mij..

gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Reclame en cencuur

Berichtdoor Brownie » 16 aug 2011, 13:21

janbachee schreef:Maar wat ik nog kwijt wil, ik ben geen computer expert maar als het zo is dat google de ipadressen registreert en die combineert met bezoeken van dezelfde adressen aan andere site's en je zo helemaal kunnen ontleden als persoon en weten wat jou voorkeuren zijn enz enz dan is het voor mij gedaan met dit forum.
Het forum was vrij en wordt eenzijdig zonder overleg enz enz. Als ik er meer over zeg dan leg ik ook een pb op straat..


Dan is het het beste dat je je helemaal afsluit van internet. Google zit overal te spieden. Hoewel veel mensen het nog niet willen accepteren, zitten we al jaren in de "Big brother is watching you" situatie. Je wilt niet weten hoeveel verborgen bestanden google al op jouw computer heeft staan. Alleen spring je er niet zo snel uit omdat google de gegevens heeft van een miljard mensen en ze (tot nu toe) nog niet beschikbaar stelt aan allerlei andere instanties. Maar dat komt nog wel de komende decennia. Let maar op Google is een heel belangrijke factor in de wereldwijde maatschappij van de 21e eeuw. Gewoon bij neerleggen tenzij je je met veel illegale zaken inlaat via internet. Dat is wel gevaarlijk (op termijn in elk geval).
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Re: Reclame en cencuur

Berichtdoor Jeetje » 16 aug 2011, 14:06

Zoek je nooit iets op via Google, dan?
Of via een andere -aan Google gelinkte- zoekmachine?

Het klinkt misschien heel hard, maar als "Richard de Leeuw" dit forum niet had 'overgenomen' , was er nu zeer waarschijnlijk geen Peugeotforum meer geweest (al weet ik niet alle ins en outs -en die hoef ik ook helemaal niet te weten- en de wijze waarop een en ander is gegaan).

Ik heb geen enkel probleem met de reclamebanner en als je dat wel hebt, vind ik dat je voor jezelf maar de beslissing moet nemen of die banner ervoor zorgt dat je niet meer op dit forum wil komen. Of, zoals mijn moeder altijd zei: "er zit toch ook een uit-knop op? Als het je niet aanstaat wat je ziet, druk je die toch gewoon in?"

Persoonlijk ben ik van mening -maar ik zeg er nogmaals nadrukkelijk bij dat dit een persoonlijke mening is!- dat er hier wel heel erg van een mug een olifant gemaakt wordt en laten we het nou lekker bij de leeuwen houden.
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Re: Reclame en cencuur

Berichtdoor Gilletti » 16 aug 2011, 14:13

janbachee schreef:Gillette ik snap jou niet helemaal je stuurt me een pb en vervolgens druk je het hier af..


Omdat ik, gezien de onduidelijkheid en discussie, mijn antwoord ook nuttig vond voor anderen.
Aangezien er volgens mij geen vertrouwelijke zaken in genoemd werden, meende ik dat het toegevoegde waarde zou hebben en het is zeker niet de bedoeling hiermee een nieuwe discussie op te roepen.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Re: Reclame en cencuur

Berichtdoor Richard de Leeuw » 16 aug 2011, 14:45

Vrienden,

Naar aanleiding van deze vreselijke combinatie van woorden: "reclame en censuur" plaats ik als eigenaar / beheerder van het forum maar eens een post.

Dit prachtige forum is een platform voor het uitwisselen van kennis- en informatie tussen Peugeot liefhebbers over de gezamenlijke passie.

Het is gratis- en onafhankelijk.
De verhuizing, het upgraden, het sneller maken en de hosting zijn door mij betaald.
Er is geen (financiele-) band met derden, dus ook niet met de verenigingen.
Het forum is dus onafhankelijk en wil dat ook blijven.
De verenigingen zijn onafhankelijk en worden door mij niet om geld bevraagd.
We zijn sneller, beter bereikbaar en moderner geworden.

Alle moderatoren (belangrijk om de kwaliteit te waarborgen) en Thijsk (ICT- en ervaringsdeskundige) werken gratis en voor niets.

De Google ad is een normale- en bescheiden manier om "iets" van de kosten terug te verdienen.
Je vindt het terug op alle commerciele- en de meeste verenigingssites.

Google heeft op geen enkele manier toegang tot ledenbestanden of IP adressen van forumbezoekers.
Het verkopen van deze informatie is niet aan de orde en zou strafbaar zijn.
Jouw persoonlijke gegevens zijn dus niet toegankelijk voor derden.

Google weet wel, waar jij op jouw PC via Google gebruikelijk op zoekt.
Dus ben je fanatieke "Peugeot" zoeker, dan zal je veel Peugeot gerelateerde advertenties zien.
Zoek je veel naar- of op pretsites, dan zullen er andere advertenties verschijnen, zoals die van Dames van Vermaeck.
(Daarom misschien niet zo handig op het forum te melden dat je die op jouw scherm ziet; we willen alleen alles weten over de Peugeot-hobby !)

Juist om de huidige status van onafhankelijkheid en goede (snelle) hosting ook naar de toekomst te garanderen is deze keuze gemaakt om wat aan kostendekking te doen.

Over het verwijderen van de kwetsende posts:
Dit forum is voor discussies over Het Merk Peugeot en wordt door moderatie Peugeot- waardig gehouden.
Off topic items en kwetsende items worden verwijderd. We noemen dat moderatie.

Natuurlijk zullen er mensen zijn die het jammer vinden dat er gekozen is voor een ad-balkje.
Laten die zich richten tot de forum eigenaar en dat is ondergetekende.
Gebral IN HOOFDLETTERS dat niet op FEITEN gebaseerd is maar op AANNAMES wordt niet gewaardeerd (is ook niet leuk voor de vrijwilligers en sponsor) en als het niet Peugeot gerelateerd is, wordt het verwijderd. Ook ter bescherming van de schrijver(s). Je kunt dat censuur noemen, ik noem het moderatie.

Overigens: Er zijn prima oplossingen om dit soort advertenties van de eigen PC te weren.
Je zult versteld staan hoe kaal de vaak door jou bezochte sites er uit zien als je gebruik maakt van deze optie.

Beste Forum beoekers: Pas toch op met het primair reageren in hoofdletters op basis aannames in plaats van op basis van feiten. U zit in uw eigen kamer, maar spreekt tot een groep van duizenden en dat stelt eisen aan de kwaliteit van wat u beweert.

Gelukkig hebben veel forum-gebruikers hun begrip uitgesproken voor het kleine tekstregeltje wat advertentie heet.

Geniet van De Hobby, Het Merk en dit Forum.
Bedenk dat al het mooie, dat nu oud is, ooit nieuw is geweest.
Als u zo gereageerd had op elke verandering, bijvoorbeeld het uitbrengen van de eerste Peugeot met een stuur aan de linkerzijde i.p.v. in het midden, hadden we nu geen Peugeot-forum gehad.

Wij doen ons deel om de kwaliteit, continuïteit, bereikbaarheid en de aantrekkelijkheid van deze gratis dienstverlening te waarborgen.


Richard de Leeuw
Avatar gebruiker
Richard de Leeuw
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 24 apr 2011, 19:06

Re: Reclame en cencuur

Berichtdoor Bart-Peugeot » 16 aug 2011, 15:21

Beste Richard en Thijs,

Allereerst wil ik kwijt dat ik het fijn vind dat jullie het forum overgenomen hebben. Ben erg blij dat dit forum behouden is gebleven.

Ik was in de veronderstelling dat de '3 gezamelijke' peugeotclubs financieel verantwoordelijk waren. Daarom vond ik de reclame een vreemde zaak.

Nu blijkt dat jullie dit uit eigen zak betalen, heb ik geen probleem met de reclame. Volgens heeft Mark indertijd ook met reclame geexperimenteerd.

Kortom, ik hoop dat jullie nog vele jaren dit goede werk willen voortzetten!
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: Reclame en cencuur

Berichtdoor Martijn » 16 aug 2011, 15:36

Bart-Peugeot schreef:Beste Richard en Thijs,

Allereerst wil ik kwijt dat ik het fijn vind dat jullie het forum overgenomen hebben. Ben erg blij dat dit forum behouden is gebleven.

Ik was in de veronderstelling dat de '3 gezamelijke' peugeotclubs financieel verantwoordelijk waren. Daarom vond ik de reclame een vreemde zaak.

Nu blijkt dat jullie dit uit eigen zak betalen, heb ik geen probleem met de reclame. Volgens heeft Mark indertijd ook met reclame geexperimenteerd.

Kortom, ik hoop dat jullie nog vele jaren dit goede werk willen voortzetten!


+1 ! Ik ben voor een onafhankelijk forum, en heb geen bezwaar tegen het terugwinnen van een deel van de kosten door het invoeren van wat bannertjes waartegen je je als lezer prima kunt "bewapenen". Thijs en Richard, het is top wat jullie doen , ga vooral zo door!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.
Avatar gebruiker
Martijn
 
Berichten: 2179
Geregistreerd: 28 apr 2004, 13:46
Woonplaats: Hilversum

Re: Reclame en cencuur

Berichtdoor jan-03 » 16 aug 2011, 16:29

Heren bedankt voor de uitleg, er is voor mij geen reden om te stoppen!! :mrgreen:
De opzet van dit forum blijkt geheel anders dan ik dacht!! Richard en Thijs mijn exuses voor het wantrouwen wat misschien in m,n woorden doorklonk.
Ik ben natuurlijk niet tegen vernieuwing als het verbetering inhoud.
De reclame's zijn voor mij niet hinderlijk al is zonder beter maar het ging mij om de vertrouwelijkheid vooral..
Maar omdat de topic ineens werd afgesloten zonder uitleg over het gevraagde gingen bij mij alarmbellen rinkelen.....
Ik wist ook niet beter dan dat de clubs alle 3 belangeloos een donatie schonken aan het forum..
Nu blijkt het forum prive bezit ( in de ruime zin van het woord) te zijn wat door enkelen wordt gefinancierd..
Ik hoop even goede vrienden na mijn kritiek!! Maar het heeft de lucht wel weer aardig opgefrist is het niet!! :D
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Reclame en cencuur

Berichtdoor Remco504coupe » 16 aug 2011, 17:32

Tja, die reclames..ik vind ze op tv storender, dan wordt echt het programma onderbroken, maar ze betalen wel de uitzending,
dus die heb ik jaren geleden al gelaten geaccepteerd..
Daar is hier gelukkig geen sprake van, de kwaliteit van het forum lijdt er niets onder.
Met live-uitzendingen zoals Formule 1 lijmt men de kijker met dat kleine beeldje links boven in de hoek. Werkt niet bij mij. Dan zap ik snel naar BBC.
Ik weet nog dat veel tiffosi woedend waren dat Ferrari hun F1 wagens van reclame ging voorzien. Nu weet niemand beter.

Dat reclametopic echter dat werd op slot gezet, dat komt op mij ook een beetje gecensureerd over. Misschien niet zo bedoeld, maar toch.
Mij lijkt het daarom verstandig om alleen bij een verkooptopic een slotje toe te passen als het item verkocht is,
en de rest gewoon open te laten staan. Juist voor de onafhankelijkheid van het forum.

Dit forum is gelukkig ook toegankelijk voor ongeregistreerde gasten, wel zo gastvrij, maar dat is niet overal zo.
Soms kun je niets bekijken, of maar een paar keer iets, dan wordt je geblokkerd en gevraagd om je eerst te registreren.

Trouwens, op een ander forum wordt om een vrijwillige donatie (vanaf €1,-)gevraagd, donateurs worden bij hun avatar als zodanig onderscheiden,
krijgen die reclames niet meer in beeld en hebben bepaalde privileges, zoals inzage in bepaalde werkplaatsboeken, die gewone leden niet hebben.
Dat zou dus ook kunnen.

Verder hulde aan de vrijwilligers, waar ik ook heel actieve forumgenoten als topicstarter toe reken,
hij lijkt me een gezellige vent die altijd mensen lijkt te willen helpen, ik hoop dat ie blijft.
Net als jullie allemaal trouwens :wink:
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Re: Reclame en cencuur

Berichtdoor Harrie » 16 aug 2011, 23:27

mijn oprechte excuses voor enkele hoofdletters in de (vorige) topic-titel.
maar, om dat meteen als 'gebral' te betitelen ?

vanzelfsprekend ook mijn waardering voor Thijs en Richard :wink:

ik ben zwaar overspannen, dus ik meng me niet meer in deze discussie :!:

met een totaal andere voorstelling van zaken, werd ik ERG getergd over de 'noodzaak' van reklame.

laat maar zitten, ik laat dit aan mij voorbij gaan.
zo nodig trek ik mijn conclusies :roll:

sombere groet, Harrie
Laatst bijgewerkt door Harrie op 17 aug 2011, 22:00, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Reclame en cencuur

Berichtdoor jan-03 » 17 aug 2011, 08:37

Goedemorgen Harrie, Ik wist dat je aan vakantie toe was en heb je daarom ook verder met rust gelaten over wat er is gebeurd!!
Het beeindigen van de door jou geopende topic zat ook mij dwars!

Alles maar op z,n beloop laten nu en genieten van je zwaar verdiende vakantie..
Ik heb uitleg gehad en antwoord op m,n vraag zoals door mij in een pb was gevraagd en dat is voor mij voldoende!
Ik dank Richard er voor dat die nu openheid van zaken heeft gegeven en iedereen de toekomst van het forum met vertrouwen tegemoed kan zien..
Lekker genieten nu het weer wordt alleen maar beter dus kun je dat vale kleurtje er nu mooi afschroeien!!!
We gunnen je het allmaal van harte hier dat weet ik zeker en hopen dat je dit forum nog lang wilt steunen met je adviezen over van alles wat langs komt..
Ik ga nu wel weer aan het werk, voor mij geen vakantie dit jaar!!! :-|
gr Jan.
Peugeot 406 sedan 1996 Peugeot 203 berline
Een klassieker gebruik je niet maar die beheer je
Afbeelding
Avatar gebruiker
jan-03
 
Berichten: 6529
Geregistreerd: 22 sep 2010, 14:21
Woonplaats: workum

Re: Reclame en cencuur

Berichtdoor Zwarte 203 » 17 aug 2011, 11:30

Hulde voor de duidelijke uitleg, en voor de gastvrijheid dat we dit forum mogen bezoeken.
Zwarte 203
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 10 jun 2007, 17:58


Keer terug naar Mededelingen over het forum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten