Rommeltje qua modellen

Lees vooral ook de FAQ en de disclaimer.
Ook voor vragen en verzoeken aan de moderators kun je hier terecht.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Rommeltje qua modellen

Berichtdoor CXpeu » 30 jun 2011, 01:33

Ik vind dit een mooi forum, maar 1 ding valt me wel op..... Dat onder Les petites annonces, "Auto's" etc. het wel een rommeltje is met alle Types/modellen door elkaar?

Ik :roll: begrijp niet dat je per model een sectie "Gespot" + "Te koop" creert, want alle rubrieken per Type/model zijn er al. Dan is het toch simpel per type die 2 onderwerpen per Type/model onder te brengen. Nu ga je toch ook gericht naar gelang welk Type je (voorkeur) hebt naar het genoemde Type op het forum als je iets zoekt of een vraag hebt?

Of je moet in dat onderdeel een verdeling maken per model. Dit geldt overigens ook voor andere onderdelen zoals onderdelen te koop of gezocht? Maar dat lijkt me meer werk dan bij het type een rubriek er aan toe te voegen.

Is maar een suggestie........ :wink:
'87 Citroen CX 2.2 TRS
'98 Peugeot 205 Generation 1.4
Avatar gebruiker
CXpeu
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 30 jul 2008, 16:27
Woonplaats: B'hoek

Re: Rommeltje qua modellen

Berichtdoor Marinus » 30 jun 2011, 05:52

Dat 'alles door elkaar' heeft dan ook wel z'n charme net als het zoeken op een rommelmarkt. Voor klassieker rijders moet het ook niet te makkelijk worden om aan dat ene onderdeel te komen dat ze al een tijdje zoeken of toevallig tegen een auto aan te lopen die ze aanspreekt, want dat is deels onderdeel van de hobby :wink:

Peugeot 605 SR 3.0 V6 v12 (123Kw) 1992 / blanc
Peugeot 208 1.2 110 Allure automaat 2016 /gris shark
Peugeot 508 GT 2.2 HdiF automaat 2014 / gris haria
Avatar gebruiker
Marinus
 
Berichten: 2676
Geregistreerd: 07 okt 2006, 22:07
Woonplaats: Overloon

Re: Rommeltje qua modellen

Berichtdoor CXpeu » 30 jun 2011, 06:39

Ben ik het niet helemaal met je eens........Over een rommelmarkt heeft zijn charmes, maar op een forum is het wel zo prettig dat als je wat zoekt op een vast punt kan zoeken. Nu kan je misschien tot pag. 3 zoeken en de meesten gaan dat niet doen..... jij wel (maar jij bent dan ook moderator :wink: )
'87 Citroen CX 2.2 TRS
'98 Peugeot 205 Generation 1.4
Avatar gebruiker
CXpeu
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 30 jul 2008, 16:27
Woonplaats: B'hoek

Re: Rommeltje qua modellen

Berichtdoor Harrie » 30 jun 2011, 12:34

als je een auto of onderdeel zoekt, is er de ZOEK-functie.
in "Auto's" onder "te koop gespot" zijn de laatste pagina's actueel, dus zo moeilijk is dat ook niet.

Waar ik me aan erger: al die mensen met Nieuwe Peugoet-types die zich hier melden, dat geeft een rommeltje
tussen onze klassieke Peugeot-modellen.
Voor die nieuwere types vanaf 206 zijn er type-specifieke fora met veel info over die modellen.

CXpeu schreef:jij wel (maar jij bent dan ook moderator :wink: )

dat is niet waar, Marinus is alleen moderator voor groep 504
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Bedankt voor de suggestie!

Berichtdoor thijsk » 30 jun 2011, 20:15

Bedankt voor je suggestie!

Er zijn een aantal redenen waarom we dat nog niet gedaan hebben (en misschien ook niet gaan doen)
- Het is minder gemakkelijk voor nieuwe bezoekers ("kopers") om deze topics te vinden, ze staan dan dieper weggestopt. Als je nog geen voorkeur voor een type hebt dan moet je alle sub-forums aflopen.
- Het is voor nieuwe bezoekers ("verkopers") moeilijker om het juiste sub-forum te vinden voor hun advertentie (lezen is best lastig). Dat betekend dan we dan vaker een topic moeten verhuizen.
- Zo'n lange lijst met "te koop" heeft ook zo z'n charmes... en als je (gericht) wil zoeken op merk/type/uitvoering dan is een forum niet alleen maar handig: daar zijn andere sites veel beter in.

Op dit forum bieden we de mogelijkheid voor iedereen om hun Peugeot te koop aan te bieden. In principe zijn dus alle Peugeots welkom, maar de bijzondere uitvoeringen en types zullen natuurlijk meer bekeken worden dan anderen. Dat komt natuurlijk door het soort publiek dat we hebben. We staan dus open voor alle Peugeots, dus ook voor de toekomstige klassiekers! Iedereen die de moeite neemt om zich te registeren is welkom om zijn of haar bolide te koop te zetten (mits de gestelde regels niet overtreden worden natuurlijk).

Wel zal ik de forumregels voor "Les petites annonces ‹ Auto's" nog wat verduidelijken met het verzoek om ook het typenummer en bouwjaar duidelijk in de topic-titel te zetten. (Alhoewel de meeste topics dat al zo hebben)

Tot slot: Iedereen kan bijdragen aan de overzichtelijkheid (en het succes) van dit forum! Door middel van reageren op topics kun je je waardering of interesse tonen, en topics met veel reacties zijn dus kennelijk de moeite waard. Het melden van misstanden kan iedereen doen met het meld-knopje boven ieder bericht, daarmee help je de moderatoren. En die doen natuurlijk hun best om het allemaal een beetje netjes te houden.
Avatar gebruiker
thijsk
Technisch beheer
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 17 apr 2011, 15:20

Re: Bedankt voor de suggestie!

Berichtdoor CXpeu » 01 jul 2011, 12:02

thijsk schreef:Er zijn een aantal redenen waarom we dat nog niet gedaan hebben (en misschien ook niet gaan doen)
- Het is minder gemakkelijk voor nieuwe bezoekers ("kopers") om deze topics te vinden, ze staan dan dieper weggestopt. Als je nog geen voorkeur voor een type hebt dan moet je alle sub-forums aflopen.

Daar ben ik het niet helemaal met je eens, kijk maar eens bij het Citroen forum http://www.citroen-forum.nl/ .

Als je geen idee hebt welk model ga je zowieso altijd alles af.
Ik heb bijv ook een CX, dus ga je naar CX daar staat dan ook een draadje van te koop en gespot en voor nieuwe bezoekers is het ook duidelijk. Ga je in dat forum naar de XM, dan staat daar ook een draadje van gespot en te koop. Het schept juist duidelijkheid omdat bij elk type dat draadje te vinden is. Ik denk dat iedereen wel een voorkeur heeft voor een model, en daar ga je zoeken....... Spots die die ook door Citrofielen gedaan worden op http://www.leboncoin.fr worden ook gedaan en geplaatst bij de verschillende types....dus worden eigenlijk door de spotter gesorteerd door ze onder het specifieke draadje van bijv. 205 of 505 te plaatsen. Dat geldt natuurlijk ook voor "Spots op http://www.marktplaats.nl" Alle info of dicussie voor de 205 en 505 staan toch in het specifieke 205 of 505 draadje?

Voor de forum leden die een eigen wagen te koop aanbieden hebben ze een "Markt"ontwikkeld en dat werkt ook goed maar dat veranderd niet zoveel van wat jullie nu hebben.

Het ging me eigenlijk om "gespot" en "te koop" omdat nu alles wat te koop en gespot nu rommelig door elkaar staat voor elk model. Maak juist gebruik van de rubrieken van elk specifiek model (ze zijn er al), zodat de info over dat model ook onder het model wordt geplaatst :wink:
'87 Citroen CX 2.2 TRS
'98 Peugeot 205 Generation 1.4
Avatar gebruiker
CXpeu
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 30 jul 2008, 16:27
Woonplaats: B'hoek


Keer terug naar Mededelingen over het forum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten