sfeerdip op het forum

Lees vooral ook de FAQ en de disclaimer.
Ook voor vragen en verzoeken aan de moderators kun je hier terecht.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

sfeerdip op het forum

Berichtdoor Harrie » 16 nov 2010, 23:11

ik heb de indruk dat de ongekend prettige sfeer op dit forum soms even minder wordt...

Telkens als een nieuw forumlid een vraag post, een auto aanbied, een onderdeel vraagt,
wordt er meteen door sommigen gereageerd, dat die persoon zich EERST MOET VOORSTELLEN.... :shock: :cry:

Belachelijk !
Als je je even bedenkt, dat als er iemand met zo'n vraag zit, gaat google'en en dit forum
ontdekt, zal die z'n vraag hier posten, zonder zich te realiseren dat het misschien wel netjes zal zijn zich éérst te introduceren,
niet bekend zijnde met fora of de gehele inhoud van het forum al te kennen.
Kijk maar eens hoeveel mensen niet weten hoe een foto te posten,
terwijl daar toch veel en duidelijke uitleg over is op dit forum.

Men zit met een vraag en die wil men graag beantwoord zien,
dat is ook wel een trend van de huidige snelle maatschappij en de hele
ontwikkeling van internet. Kastje verkopen? snel op MP zetten, lekker makkelijk.

Ik erger me dan ook mateloos aan de opmerkingen ( in dergelijke topics van nieuwe forumleden ) ,
dat ze zich eerst moeten vóórstellen..
Dat komt de sfeer op dit forum ook niet ten goede !

Nu een bekend persoon in Peugeot-klassiekerland zijn mooie cabrio te koop aanbied,
lees ik dit:
Stuurt iemand even de factuur voor deze advertentie

en dat vind ik toch echt niet kunnen.
Het topic heet: AUTO's Voor het (gratis) adverteren van auto's.

gratis dus.

én: het is in ons aller belang dat hier klassieke Peugeot's ( of onderdelen, etc.,. ) worden aangeboden,
daar kunnen we ons voordeel mee doen, en vooral voor het behoud van klassieke Peugeot's.

Daarom mijn vriendelijke verzoek aan alle forumgebruikers, om dergelijke berichten niet meer te plaatsen.
Laten we het gezellig houden met elkaar ?

grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Zwarte 203 » 16 nov 2010, 23:16

Mee eens,

Het is allemaal vrijwillig en vrijblijvend.
Zwarte 203
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 10 jun 2007, 17:58

Berichtdoor joospeugeot » 16 nov 2010, 23:22

mee eens

heb me tot nu ook nog steeds niet voorgesteld, bel toch al 211 berichten verder. moet nog wat schrijven een keer.....
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Berichtdoor Bart-Peugeot » 16 nov 2010, 23:55

Ik geef Harrie gelijk.

Dat gezeik over voorstellen, dat zie ik op veel forums die ik lees. En dat ergert mij.

Laten we het hier dus anders doen. En de mensen gewoon vriendelijk welkom blijven heten, ook als ze zich misschien niet meteen voorstellen, of een vraag stellen die je zo mbv de zoekfunctie kan vinden.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Berichtdoor Harrie » 17 nov 2010, 00:23

ik vind het ook een taak voor de moderators....
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor W.M. Zweers » 17 nov 2010, 00:34

Dank Harry..

Helemaal nieuw ben ik ook niet he ;) Was al een tijdje niet online geweest, heb dus wel opnieuw een inlog en WW aan moeten maken.

De reden dat ik hem op dit forum heb geplaatst heeft enkel te maken met het feit dat ik van mening dat hij het beste bij een liefhebber terecht kan komen.
W.M. Zweers
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 15 nov 2010, 20:23

Berichtdoor CCP » 17 nov 2010, 00:58

Ah, ja. Beleefdheid kan samen met de postbodes wel weggesanneerd
worden ;-) Als dat de teneur is hier saneer ik mezelf ook even weg.

Hou het vooral gezellig. Koekje bij?
Avatar gebruiker
CCP
 

Berichtdoor CCP » 17 nov 2010, 01:05

Zojuist gevraagd mijn account en berichten te verwijderen aangezien
ik niet goed tegen dit soort geneuzel kan.

http://tools.ietf.org/html/rfc1855
Avatar gebruiker
CCP
 

Berichtdoor renezeeland » 17 nov 2010, 01:26

ik ben het helemaal met Harrie eens !

En als de stelling van Harrie reden is voor forumgebruikers om zich acuut af te melden voor dit forum zegt dit volgens mij veel meer over de gebruiker dan over de mening van Harrie.
Laatst bijgewerkt door renezeeland op 17 nov 2010, 01:54, in totaal 1 keer bewerkt.
304 S Cabrio 1973
Avatar gebruiker
renezeeland
 
Berichten: 200
Geregistreerd: 30 jul 2008, 17:35

Berichtdoor Harrie » 17 nov 2010, 01:38

8)
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor ruit'48 » 17 nov 2010, 02:25

100 % mee eens Harrie ! 8) 8)

gr. Kees
-404 berline 1961 (prod. jaar '60)
Suzuki Baleno Estate 1.8 GTX automatic

Aime ta voiture, soigne~la , conduis bien et conduis toi bien !
Avatar gebruiker
ruit'48
 
Berichten: 6086
Geregistreerd: 22 nov 2008, 20:03
Woonplaats: Goeree ~ Overflakkee

Berichtdoor GoodOldDiesel » 17 nov 2010, 02:50

Deels eens, het forum wordt wel degelijk soms gebruikt door mensen die het forum zien als een soort MP, vaak ook herkenbaar aan de korte tekst en daarin de link naar MP of soort gelijke website.

Ik ben en blijf van mening dat men dan net zo goed zijn eigen MP advertentie in het gedeelte gespot op MP ed kan plaatsen. Daar komt die ook goed onder de aandacht.

Een apparte, maar soms wel goede oplossing is dat er een minimaal aantal post geplaats moeten worden alvoorns men iets te koop kan aanbieden. Al ligt deze drempel maar op 4 dan is het al hoog genoeg voor de one-sale-fly types.

Uiteraard zijn er mensen met goede bedoelingen, mensen die hoofdzakelijk alleen maar lezen ed en dat schept dan inderdaad de verwarring waardoor het een een-dags-vlieg lijkt, maar dat eigenlijk niet zijn....

Denk dat er een goede opmerking is geplaats, het probleem een beetje is dat iedereen voor moderator speelt, waarschijnlijk omdat echt leiding ontbreekt er in zekere zin. Wat dat betreft zal het een en ander wel goed bedoelt zijn, maar of dat ook goed overkomt is vers twee...

Maar goed, elke relatie, in welke vorm dan ook, heeft zijn ups en downs, dus om bij een down nu gelijk af te zwaaien :roll:
GoodOldDiesel
 
Berichten: 1778
Geregistreerd: 13 jul 2005, 16:17
Woonplaats: WestGrungCity

Berichtdoor Remco504coupe » 17 nov 2010, 03:30

CCP schreef:Ah, ja. Beleefdheid kan samen met de postbodes wel weggesanneerd
worden


Ik vond vanmiddag jouw opmerking verre van beleefd, maar ik zag af van een reaktie. Ik gooi nl. geen olie meer op het vuur heb ik me voorgenomen, heb ik al te veel gedaan, op mijn subjectieve commentaar buiten Peugeots zit hier niemand te wachten. Op dat van jouw dus ook niet, behalve als het hobby gerelateerd is, zoals je tip van de ringratels bij lidl.

Ik vind dat een Peugeot hier altijd aangeboden mag worden, wat kan mij het schelen of de eigenaar links of rechts dragend is? Als ie maar lekker zit :mrgreen:
Deze eigenaar ziet zijn cabriootje graag bij een liefhebber, dat is toch perfect?
En de liefhebbers hier weten graag wat in de markt is..liefst voordat het MP publiek geattendeerd is...
Groeten van Remco, le chauffeur qui rit:
504 Coupe V6 TI 1978
306 Cabrio 1.8 RG 1996
Avatar gebruiker
Remco504coupe
 
Berichten: 1665
Geregistreerd: 04 maart 2007, 20:28

Berichtdoor Mark » 17 nov 2010, 16:15

CCP schreef:Zojuist gevraagd mijn account en berichten te verwijderen aangezien
ik niet goed tegen dit soort geneuzel kan.

http://tools.ietf.org/html/rfc1855


Ach, wel, ja, geneuzel.... De laatste keer dat deze IETF-link tegenkwam was inderdaad in 1995, toen ik me aanmeldde bij toen en nu de beste provider (XS4ALL, voor de liefhebbers).

Als gewenst is CCP-account dood.
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Brownie » 17 nov 2010, 18:58

Het lijkt me wel een goed idee dat de berichten van CCP niet verdwijnen, anders komen er gaten in sommige discussies.
403 Break Diesel 1960
104 GL6 Benetton 1978
504 D Pick up 1981
604 DTurbo 1979
505 V6 BVA 3X
505 GTI Familiale RHD 1987
505 GR Familiale 1990
505 SW8 BVA 1991
205 Accent 1991
306 Cabriolet BVA 2.0 2X
206 XS 1.6 SW BVA 2005
Avatar gebruiker
Brownie
Moderator
 
Berichten: 3544
Geregistreerd: 25 aug 2005, 11:08
Woonplaats: Nederweert

Berichtdoor fab405 » 17 nov 2010, 19:44

Hij bedoelde het goed maar bracht het niet altijd even handig :wink:

Maar toch is het een teken van beleefdheid als nieuwe mensen zich netjes voorstellen alvorens met een vraag of verkooptopic te komen. Als je een praatgroep met onbekenden in komt, dan is dit ook vanzelfsprekend. Waarom niet op een internetforum? :wink:
Renault Megane cc
Peugeot 406 coupé turbo
Peugeot 405
Peugeot 206 XS
Peugeot 306 XS
Peugeot 406 Break
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp

Berichtdoor ton » 17 nov 2010, 20:13

Goede opmerking Harrie !!! Ik ben inmiddels sinds mei 2006 hier actief en heb het nog altijd prima naar mijn zin hier. Ik heb NUL vergelijkingsmateriaal overigens, want ik begeef me verder helemaal niet op andere fora.

Ik ben het helemaal 100% eens met Harrie, al kan ik mij ook deels vinden in de opmerking van GoodOldDiesel. Met name de moderne Peugeots die hier aangeboden worden als eerste post, zou ik niet toe laten. Aan de andere kant: wat maakt het uit. Je kunt je er ook gewoon niets van aantrekken. We filteren zelf toch wel wat we interessant vinden of niet ? En Harrie heeft gelijk: we kunnen er met z'n allen ook ons voordeel mee doen :lol: Misschien komt die droomauto wel voorbij die we allemaal nog niet kenden :!:

Vaak zie je dat als het nieuwe gebruikers zijn en iets verder rondneuzen hier, ze zich toch nog wel voorstellen.

Met modder gooien is ook niets voor mij, maar als ik eerlijk ben zal ik de afgehaakte forummer niet gaan missen.
205, 1991
ton
 
Berichten: 1101
Geregistreerd: 12 mei 2006, 16:48
Woonplaats: Etten-Leur

Berichtdoor Manitoba » 17 nov 2010, 20:18

ton schreef:... knipje

Met modder gooien is ook niets voor mij, maar als ik eerlijk ben zal ik de afgehaakte forummer niet gaan missen.


Kijk maar uit, Michel. Zo meteen krijg je toch nog onverwachts een Wikipedia-link om je oren :D :D :D :wink:

Greetz,
Walter
Sinds 21 september '11: 508 Berline / 1.6 e-HDi S/S 2-tronic / Blue Lease Executive / Gris Haria
Avatar gebruiker
Manitoba
 
Berichten: 539
Geregistreerd: 31 mei 2006, 21:14
Woonplaats: De Meern

Berichtdoor chr. » 17 nov 2010, 20:39

Idd. Harrie, laten we het gezellig houden, al hoewel dat het niet altijd mogenlijk is.
Dat is het nadeel van de computer, verschuilen achter je beeldscherm.

Maar ik moet er nu wel bij zeggen dat het hier toch wel mee valt, er zijn forums die echt vele malen grover zijn.
Het is wel belangrijk dat deze discussie wordt gevoerd, met het belang
voor de toekomst.
Nieuwkomers die direct een ad. er op gooien, heb ik niet zo'n probleem mee.


OF:



adverteren prima is maar begin je openingszin
met in iedergeval met je naam.
Voorbeeld:

Ben Pietje Puk en bij deze bied ik aan mijn >>>>> en dan eventueel MP nummer ed.
Het is maar een idee en je komt voor je zelf
iets anders over.Noem het een tintje persoonlijker.

Kijk, even heel simpel, op een verjaardag ga je ook even rond en je stelt
je voor. Je gaat niet direct aan het bier zonder iets te zeggen :mrgreen:
Maar goed, we zijn niet allemaal het zelfde :wink: .
Peugeot 304 S cabriolet
Afbeelding

Afbeelding
Peugeot; Conçue pour coller à la route.
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.

Berichtdoor W.M. Zweers » 17 nov 2010, 21:39

Heren,

Het begint een aardige discussie te worden. Toch wil ik nog een keer aangeven dat ik en mijn auto niet nieuw op het forum zijn. Wel heb ik opnieuw een wachtwoord en gebruikersnaam aan moeten maken. Deze lijkt of is nagenoeg identiek aan mijn vorige.

Ik denk dat je als Peugeot liefhebber het altijd moet waarderen dat een auto op dit forum wordt aangeboden. Pluk er de vruchten van!!

Het is van mijn kant uit nooit de bedoeling geweest om mensen voor het hoofd te stoten. Dit is volgens mij ook maar in een enkel geval aan de orde geweest, deze persoon is zelf vertrokken.

Laten we het er niet meer over hebben en voortaan dit soort zaken positief bekijken.
W.M. Zweers
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 15 nov 2010, 20:23

Berichtdoor Harrie » 17 nov 2010, 22:38

chr. schreef:Idd. Harrie, laten we het gezellig houden, al hoewel dat het niet altijd mogelijk is.
Dat is het nadeel van de computer, verschuilen achter je beeldscherm.
Maar ik moet er nu wel bij zeggen dat het hier toch wel mee valt, er zijn forums die echt vele malen grover zijn.
Het is wel belangrijk dat deze discussie wordt gevoerd, met het belang
voor de toekomst.

mee eens Chris. En we willen hier toch niet zulke vuilspuwerij als op sommige andere fora ?
Dat een VW rijder een Opel-rijder zeer nare dingen wenst omdat die in een ander merk rijdt...?
Dat is kwetsend, en overloos gezemel, ieder zijn meug en zijn merk of voorliefde: RESPECT !
chr. schreef:Nieuwkomers die direct een ad. er op gooien, heb ik niet zo'n probleem mee.
OF:
adverteren prima is maar begin je openingszin met in iedergeval met je naam.
Het is maar een idee en je komt voor je zelf iets anders over.Noem het een tintje persoonlijker.
Kijk, even heel simpel, op een verjaardag ga je ook even rond en je stelt
je voor. Je gaat niet direct aan het bier zonder iets te zeggen :mrgreen:
Maar goed, we zijn niet allemaal het zelfde :wink: .
mee eens Chris.

het was niets persoonlijks tegen 1 of meerdere personen, bijvoorbeeld "CCP" heeft ook veel goede ( o.a. technische ) bijdrages geleverd.
Zijn beslissing is de zijne, helaas, dat had voor mij nu ook weer niet gehoeven.

Van mij mag er wel een slotje op.
amicalement, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Berichtdoor Gilletti » 18 nov 2010, 09:52

Een sfeerdip wil ik het niet noemen maar incidenten komen eens in de zoveel tijd voor.
Er zijn soms snuiters die voorbij fietsen en dan kan een opmerking of houding als extra kruit fungeren.
Aan de andere kant is een beetje discussie nooit verkeerd maar het moet wel respectvol blijven.

Dit forum loopt al jaren zeer plezierig (inderdaad zeker in vergelijking met vele andere fora) en hopelijk blijft dat nog lang zo.
In een ander gremium wordt nog volop gesproken over de mogelijke voortzetting, dus we blijven positief vooruit kijken.

Op verzoek nu deze discussie afgesloten.
403 Berline 1961 Bleu Amiral - 404 Automatique 1969 Vert Fusain
DAF 33 1968 Akwalo - DAF 55 Coupé 1970 Wit Kobina
Avatar gebruiker
Gilletti
Moderator
 
Berichten: 4395
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht


Keer terug naar Mededelingen over het forum

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten